۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16147
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
  • ارسال توسط :
سرعت انتشار ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است
سرعت انتشار ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است

سرعت انتشار ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است

بعضی مبتلایان به کرونا؛ حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم موجب سرعت انتشار ویروس نسبت به گذشته شده است.

حمید عمادی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما درباره روندافزایشی آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در کشور افزود: در حال حاضر وضع بیمارستان‌ها در شرایط خوبی نیست و مریض جدید نمی‌پذیرند، چون تمامی تخت‌ها اشغال شده است.
وی گفت: بر اساس آمار، تعداد مبتلایان در موج دوم نسبت به موج اول خیلی بیشتر بوده و همچنین در موج سوم بسیار جدی افزایش پیدا کرده است.
آقای عمادی درباره تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا افزود: بعضی مبتلایان به کرونا؛ حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند، ولی در آنفلوانزا این علامت را شاهد نیستیم و همچنین علائم آبریزش بینی، سرماخوردگی و گلودرد در آنفلوانزا شایع‌تر است.
وی درباره ابتلای همزمان آنفلوانزا و کرونا گفت: باید خودمان را برای همه شرایط آماده کنیم، چون این ویروس قابل پیش بینی نیست.
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران با اشاره به اینکه سرعت شیوع ویروس کرونا بالاتر رفته، افزود: بخشی از این موارد به دلیل جهش‌هایی است که در ویروس پدید آمده و همچنین عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب افزایش کرونا شده است.
آقای عمادی ادامه داد: در مسافرت ها؛ هواپیما، اتوبوس و فضا‌های این چنینی؛ اگر فردی مبتلا باشد احتمال انتقال را بیشتر می‌کند.
وی گفت: در ایجاد محدودیت‌ها همه باید دست به دست هم بدهند و حاکمیت باید جدی‌تر عمل کند و از روش‌های سخت گیرانه‌تر مثل جریمه استفاده کند.