۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » سپاه » قزوین
  • شناسه : 28138
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
  • ارسال توسط :
سردار دل ها یک نقشه و تابلویی در مقابل همه ملت ایران است
سردار دل ها یک نقشه و تابلویی در مقابل همه ملت ایران است

سردار دل ها یک نقشه و تابلویی در مقابل همه ملت ایران است

تاکید داریم که مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی مردمی و با ذوق و سلیقه گروههای مختلف برگزار شود.

به مناسبت هفته بصیرت و گرامیداشت یادشهید سلیمانی، جلسه هم اندیشی مدیران رسانه های استان قزوین با سردار آتانی فرمانده سپاه استان قزوین روز سه شنبه در محل سپاه قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی آتانی در این نشست هم اندیشی با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار دلها یک نقشه و تابلویی در مقابل همه ملت ایران است که هر فردی بر اساس رویکرد و دیدگاه خود آن را تفسیر می کند و هر فردی خود را در این شهید می بیند و توصیف می کند.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی مصداق زیبایی ملت ایران است و همه باید با الگوگرفتن از رفتارها و منش شهید سلیمانی آن را در جامعه پیاده کنیم و دنبال انسجام و وحدت باشیم.

سردار آتانی یادآورشد: ما همه یک خانواده ایم و در جغرافیای ایران اسلامی زندگی می کنیم و حتما در این خانواده نقد، اشکال و ایراد فراوانی هم هست که با نگاه سازنده بایستی حل شود.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: اگر دیدید اشکالی هست نباید اساس خانواده را ویران کنیم و به ارکان آن آسیب بزنیم لذا منطقی نیست که برخی افراد را محدود کنیم و در دفاع از افکارشان باز بمانیم.

وی اضافه کرد: امروز در جامعه بزرگان و افراد زیادی مانند شهید احمد بابایی شالی داریم که همانند شهید متوسلیان است و یا ستاره های جنگ زیادی هستند که سرمایه های ارزشمندی محسوب می شوند که متاسفانه از آنها استفاده مطلوب نمی کنیم.

سردار آتانی گفت: چرا الگوهایی چون شهید حسن پور را به جامعه معرفی نکردیم تا جوان ما بتواند سبک درست زندگی را یاد بگیرد و با فرماندهان جنگ آشنا شود.

وی اظهارداشت: مراقب باشیم هر کسی شهید را به نفع خود مصادره نکند و شما رسانه ها همه واقعیتهای زندگی شهید سلیمانی را منعکس کنید تا چیزی مغفول نماند.

سردار آتانی بیان کرد: شهید به نشانه های درجه داری و سرداری غره نمی شد بلکه به جایگاه رفتاری و اخلاقی پایبند بود و با مردم زندگی می کرد و شهادت و گواهی  مردم را برای زمان شهادتش می خواست.

وی اظهارداشت: در زمان آوردن بشار اسد به ایران که وزیر خارجه وقت ناراحت شد ایشان چقدر تلاش کرد تا این دلخوری را جبران کند در حالی که عده ای به این رفتار انتقاد داشتند اما سلیمانی رویکرد دیگری داشت که در قالب های سیاسی نمی گنجد.

سردار آتانی گفت: همه امروز باید عمق سخنان امام و رهبری را درک کنیم و اگر گلایه ای از گذشته داریم بر اساس انصاف وعدالت مطرح کنیم و خودمان برای اصلاح نواقص گذشته همت کنیم.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: خدمت به مردم موجب ناامیدی دشمن می شود و آنها که روزی در آبدارخانه های ما جاسوس داشتند و از ما حق توحش می گرفتند امروز در منطقه به وحشت افتاده اند و اقتدار ایران اسلامی را پذیرفته اند.

وی گفت: امروز دیگر روز زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن نیست که عبادت در جای خود اهمیت خود دارد بلکه در این شرایط به تفکر و تدبیر و خدمت شبانه روزی نیازمندیم.

سردار آتانی بیان کرد: امروز همه باید احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشیم و کمک کنیم تا فقر و محرومیت در جامعه کمتر شود و اگر نفهمیم همسایه مان گرسنه است عبادتمان زیر سوال می رود.

وی اظهارداشت: امروز به کثرت فکر کردن و کثرت کار کردن نیاز داریم و باید شبانه روز و بدون وقفه کار کنیم و خدمت به مردم را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم تا رضایت خداوند و مردم جلب شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآورشد: شهید سلیمانی وقتی می شنید کسی غصه دار است نگران می شد و اگر دست نوشته هایش را بخوانیم و بخواهیم به توصیه های شهید عمل کنیم حتما باید راضی باشیم تا صورت هایمان را مقابل مردم خشمگین بگیریم تا حتی اگر خواستند به ما سیلی بزنند و آرام شوند زیرا در بحران و سختی های انتظار دارند مدیری نگران آنها باشد و احساس مسئولیت کند.

وی در ادامه گفت: از شما فعالان رسانه انتظار می رود با مردم خوب حرف بزنید، شفاف باشید، واقعیتها را بگویید تا اعتمادسازی شود و مسئولان هم به مطالبات پاسخ دهند.

سردار آتانی بیان کرد: شهید سلیمانی هرکس باری از دوش مردم برمی داشت دست بوسش بود و برای همین مردم هم تکه تکه شد و شبها وروزهایی را سپری کرد که ما تحمل یک روزش را نداریم لذا امروز هم همه وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم.

وی حفظ وحدت را لازمه شرایط کنونی دانست و گفت: در زمانهایی که ما خواب بودیم و به جان هم افتاده بودیم ، شهید سلیمانی در حال جنگ با داعش و جنایتکاران بود و امروز که همه امکانات دشمنان بکار گرفته شده تا به نظام آسیب بزند باید بدانیم زمان تاختن به همدیگر نیست زیرا تمام حزب شیطان مقابل حزب الله قرار گرفته است.

سردار آتانی گفت: حرف های ما فردی نیست و کسانی که نگران تحلیل شخصیت شهید سلیمانی هستند و موضوع آسیب های اجتماعی را مطرح می کنند باید بدانند که من فردی سیاسی نیستم بلکه پاسدار مردم هستم و برای تصفیه حساب با جریانهای سیاسی حرف نمی زنم.

وی اضافه کرد: در جنگ با ما دشمنان یک اتحاد واحد دارند لذا اگر یک دوست نا اهل در داخل حرف دشمن را بزند ایراد دارد و باید مراقب باشیم در این شرایط حساس اشتباه نکنیم.

سردار آتانی گفت: امروز اهالی رسانه رسالت سنگینی دارند و از آنجا که  هر زمان بخواهید در فضای مجازی می توانید حرف بزنید به نظر می رسد شرایط امروز نیازمند تبیین است و رسانه ها باید به این موضوع کمک کنند.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد جان و روح انقلاب را بگیرد و به ساختار ظاهری آن کاری ندارد و شما رسانه ها باید با تبیین درست و دقیق اهداف انقلاب در خنثی شدن نقشه دشمن کمک کنید.

سردار آتانی گفت: تعارف نداریم باید منیت ها را کنار بگذاریم و مراقب باشیم تا زیرپای همدیگر را خالی نکنیم بلکه بیشتر در کنار هم باشیم و نگذاریم کسی از قطار انقلاب پیاده شود. 

وی اظهارداشت: اگر در زندگی به یاد خداباشیم حتما اقتدار ما بیشتر خواهد شد لذا ملت عزیز ما بایستی بداند اگر قرار است دشمنان خود را ناکام بگذاریم باید آماده و متحد باشند و در صورت هم چنگ نیندازند.

فرمانده سپاه استان قزوین در خصوص برنامه های هفته بصیرت هم گفت: در این ایام چند برنامه محوری داریم که در دانشگاه بین المللی همایش سه روزه و میزبانی از فرمانده نیروی دریایی سپاه، مراسم ویژه شب شهادت حاج قاسم و تشییع چند شهید از برنامه های این ایام است.

وی گفت: تاکید داریم که مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی مردمی و با ذوق و سلیقه گروههای مختلف برگزار شود.

در ادامه برخی از مدیران رسانه ها دیدگاهها و سوالات و پیشنهادات خود را در خصوص توجه به کاهش آسیب های اجتماعی، ضرورت حفظ وحدت، راه اندازی اندیشکده شهید سلیمانی، معرفی ابعاد مختلف شخصیت شهید سلیمانی، هم گرایی بیشتر رسانه ها، کمک به تولید محتوا، جلوگیری از تحریف شخصیت شهید مطرح کردند.