۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » نیروهای مسلح » نیروی انتظامی
  • شناسه : 27950
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
  • ارسال توسط :
سربازان فرزندان ما هستند
سربازان فرزندان ما هستند

سربازان فرزندان ما هستند

خدمت سربازی یک محیط خودسازی و آماده شدن برای زندگی آینده و کار‌های بزرگ است.

وقایع خبری / سردار سرتیپ حسین اشتری امروز در همایش سراسری مدیران و معاونین وظیفه عمومی استان‌ها با بیان این که سربازان فرزندان ما هستند و بایستی محیط خوبی را برای خدمت این عزیزان فراهم کنیم تا با شوق به خدمت وظیفه خود ادامه دهند. افزود: زحمات زیادی را کارکنان سازمان وظیفه عمومی انجام دادند و موضوع خدمت سربازی یک موضوع پسندیده هم از لحاظ مردم و هم دین مبین اسلام است و مردم برای سربازان احترام ویژه‌ای قائل هستند.
وی گفت: کسانی که به خدمت مقدس سربازی می‌روند برای امنیت کشور و پاسداری از حریم مرز‌های کشور و ارزش‌های کشور است و همیشه پسندیده و مورد تشویق مردم عزیز بوده است.
سردار اشتری افزود: امروزه حدود ۵۰ درصد بنیه دفاعی مردم تکیه بر سربازان عزیز کشور دارد و همین باعث دلگرمی نیرو‌های مسلح است.
وی گفت: یکی از نیاز‌های کشور وجود سربازان و فعالیت آن‌ها در قسمت‌های مختلف است که در دنیا نیز شاهد همین موضوع هستیم و همیشه مورد تکریم مردم و خانواده‌ها بوده اند.
سردار اشتری گفت: خدمت سربازی یک محیط خودسازی و آماده شدن برای زندگی آینده و کار‌های بزرگ است و قدیم‌ها می‌گفتند کسی که سربازی نرفته هنوز مرد نشده است و این خدمت مقدس سربازی تکمیل کننده زندگی است.
وی افزود: به هر صورت جوانان برومند ما که به خدمت می‌آیند در بین آنان افراد تحصیل کرده و نخبه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها و ظرفیت علمی آنان استفاده کرد.
سردار اشتری گفت: سربازان امانت ما هستند و بایستی همانند فرزندانمان بهترین برخورد‌ها را با این افراد داشته باشیم.
وی افزود: سازمان وظیفه عمومی بایستی از همان ابتدا ورود سربازان از وضعیت آنان مطلع باشد تا هنگامی که در یکی از مراکز آموزشی و نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کنند که ببینند آیا در محل مناسبی خدمت می‌کنند و از نظرات آن‌ها آگاه باشند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: احترام به جوانان باید در اولویت کاری کارکنان سازمان وظیفه عمومی باشد و ما از آن‌ها و خانواده آن‌ها ممنون هستیم و باید به گونه‌ای با آنان برخورد شود که حتی بعد از خدمت بخواهند در سازمانی که محل خدمتشان است بمانند و کار کنند.
سردار اشتری افزود: باید مشوق‌هایی را اعطا کنیم تا جوانان رغبت کنند به سربازی بیایند.
وی گفت: یکی از مشوق‌ها، حقوق سربازان است که پیگیر این موضوع از مجلس هستیم گرچه مضیقه‌هایی در این رابطه وجود دارد، اما بایستی آن را عملی کنیم.
سردار اشتری افزود: حتما برخی از جوانان به خاطر مشکلاتی که در زندگی دارند غیبت کرده اند و دیر به خدمت سربازی آمده اند که باید تلاش کنیم تا غیبت آن‌ها درست شود و تخفیف‌های لازم را در طول دوران سربازی به آن‌ها بدهیم.
وی گفت: هوشمندسازی سامانه‌ها و الکترونیکی شدن آن در دستور کار است و باید این موضوع تقویت شود تا خانواده‌ها و مشمولین به مشکل برنخورند و در اصل ما باید منت مشمولانمان را بکشیم، زیرا بخشی از زندگی خود را صرف خدمت به جامعه و کشور می‌کنند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: توجه به بهداشت و سلامت سربازان باید در اولویت کاری باشد و در دوره کرونا نیز پیگیر واکسیناسیون این عزیزان باشیم.
سردار اشتری گفت: تخلفاتی در بیرون شنیده می‌شود که افرادی سعی می‌کنند کارت پایان خدمت را به صورت تقلبی و جعلی ارایه کنند که باید این افراد شناسایی و با آنان برخورد جدی شود و این موضوع را نیز انعکاس داد.
وی با بیان اینکه حرفه گرایی و مهارت آموزی سربازان یکی از اصول است، افزود: در دوران خدمت برخی از سربازان موفق به کسب مهارت می‌شوند که بعد از پایان خدمت در بازار، شغلی پیدا می‌کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا برخی از جوانان در هنگام خدمت مهارت کسب کنند.
سردار اشتری گفت: راه اندازی ادارات وظیفه عمومی در برخی از شهرستان‌ها لازم و ضروری است، زیرا برخی از شهرستان‌ها اداره وظیفه عمومی ندارند و این موضوع باید پیگیری شود.
وی با پاسداشت سالگرد شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی، افزود: در آستانه شهادت این بزرگوار هستیم و این سردار یکی از افتخارات مردم ایران است و ایشان توانمندی‌هایی در حوزه نظامی، دیپلماسی و خدمت به مردم داشته است.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: آن چیزی که موجب شد تا مردم ایران این سردار سلیمانی را دوست داشته باشند اخلاص ایشان بود و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند باید از مکتب حاج قاسم سلیمانی درس بگیریم و باید به مردم خدمت بی منت کنیم و از اخلاق ایشان در زندگی شخصی و سازمانی خود درس بگیریم.