۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » دانش و فناوری » دسته‌بندی نشده » علم و دانش
  • شناسه : 10450
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
  • ارسال توسط :
سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا (س) راه اندازی شد
سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا (س) راه اندازی شد

سامانه علم سنجی در دانشگاه الزهرا (س) راه اندازی شد

رئیس دانشگاه الزهرا (س) درباره اقدامات مهم حوزه پژوهش این دانشگاه توضیح داد.

مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره فعالیت‌ها و تلاش‌های پژوهشی این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۸ گفت : سال ۹۸ بر روی فعالیت‌های پژوهشی تمرکز زیادی شد و تلاش بر این بود که مهارت‌های اساتید جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه انجام کار‌های پژوهشی استاندارد افزایش یابد.
رییس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در این راستا برگزاری تابستان داغ و پائیز پژوهشی با بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزش در زمینه نحوه پژوهش از جمله اقدامات مهم بود. در این کارگاه‌ها بر موارد متعددی از جمله چگونگی انجام پژوهش و همچنین اینکه چگونه پژوهش‌ها در قالب استاندارد‌های پذیرفته شده بین‌المللی تنظیم شوند، تاکیده شده است.
ملانظری اظهار داشت: در کنار آموزش‌ها، سامانه علم سنجی دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و دانشگاه ازهرا (س) در زمره محدود دانشگاه‌هایی قرار گرفت که چنین سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند تا اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی بتوانند جایگاه علمی و بین المللی خودشان را با دیگر اعضای گروه‌های آموزشی تحلیل کنند.
وی به اقدامات دیگر در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: با به جریان انداختن سامانه آرشیو دیجیتال (Ripository) توانستیم فرصتی را فراهم کنیم که تمامی همکاران دانشگاه از کلیه گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و هنر با حضور در آن بتوانند تولیدات خود را در آن ارائه کنند تا به راحتی و با جستجویی ساده در مرورگر‌های مختلف قابل دسترسی باشد.
رییس دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد: در کنار این اقدامات زیربنائی، تلاش برای ثبت مجلات پژوهشی دانشگاه در پایگاه‌های بین المللی هم انجام گرفته و تاکنون ۵۰ درصد مجلات ما در برخی از این پایگاه‌ها به ثبت رسیده‌اند (بعنوان نمونه ۱۰ مجله برای ثبت در اسکوپوس آماده‌سازی شده و اقدامات اولیه آن برای نمایه‌سازی صورت گرفته است).
ملانظری بیان کرد: تعریف هسته‌های پژوهشی جهت هدفمند کردن و انجام کارگروهی در پروژه‌های تحقیقاتی (بطورکلی ۱۱۲ هسته پژوهشی سه ساله شامل هسته‌های جاری و در دست اقدام)، حضور حدود ۴۰ پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه، راه ندازی مرکزتوسعه و اشتغال و مهارت آموزی (تام) درزیرمجموعه پژوهشی با هدف ارتباط با دانشجویان و جذب شرکت‌ها به منظور اشتغال دانشجویان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.