۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 1190
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
  • ارسال توسط :
« سامانه تصمیم » در تاکستان افتتاح گردید
« سامانه تصمیم » در تاکستان افتتاح گردید

« سامانه تصمیم » در تاکستان افتتاح گردید

مرکز جامع مراقبت از خانواده « سامانه تصمیم » با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و به منظور کاهش طلاق در تاکستان افتتاح گردید .

ه گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،مریم بیدخام، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در آیین افتتاحیه این مرکز که روز پنجشنبه در تاکستان برگزار شد ، طلاق را یکی از معضلات اصلی کشور در سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: با گذشت یک سال از افتتاح این مرکز در قزوین خوشبختانه شاهد کاهش طلاق در استان بودیم و  این مهم  از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور در دستور کارشهرستانهای استان نیز قرار گرفت .

وی بیان کرد: کاهش طلاق در استان با افتتاح این مرکز، نشان می دهد که زوجین با فراگیری مهارت و داشتن یک مشاوره خوب می توانند به ادامه مسیر زندگی مشترک خود ادامه دهند.

بیدخام اظهار کرد: در صورتی که به موضوع طلاق توجه لازم نشود، تبعات و آسیبهای ناشی از آن متوجه هر دو طرف زوجین است.

وی تصریح کرد: از طریق این سامانه، زوجینی که در معرض طلاق قراردارند پس از ثبت نام و عضویت در سامانه، قبل از جدی شدن مشکلاتشان و با تعیین زمان مناسب با دریافت مشاوره مناسب، مهارت زندگی را افزایش داده و آمار طلاق کاهش می یابد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که یکی از پنج آسیب اجتماعی اولویت دار را طلاق عنوان نمودند گفت: این مرکز در راستای هدفمند و نظام مندکردن خدمات مشاوره احداث شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق درتاکستان باشیم.

بیدخام اضافه کرد: اگر زوجی دچار هیجان شوند و فکر طلاق به ذهنشان خطور کند نمی‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند و در سامانه تصمیم باید فرایندی را طی کنند تا زمان سپری شود، با گذشت زمان و در طول طی کردن مراحل از میزان التهابات و عصبانیت زوج کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زوج در سامانه تصمیم جدی‌تر پیگیری و علت‌یابی می‌شود و مددکاری و مشاوره صورت می‌گیرد که ممکن است منجر به صلح و دوستی شود در غیر این صورت، با انتخاب آگاهان زوجین تصمیم خواهند گرفت.

این مسئول اجتماعی اذعان کرد: راه‌اندازی سامانه تصمیم با هدف کاهش طلاق و به تبع آن، کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار است و تلاش این خواهد بود که شاهد کودکان طلاق نباشیم.

بیدخام بیان کرد: طلاق، پدیده‌ای است که هم برای زن و هم برای مردم آسیب ایجاد می‌کند و تمام آسیب آن متوجه زن نخواهد بود.
وی مطرح کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای مراجعه آحاد جامعه به مراکز جامعه خدمات مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) و دریافت مشاوره در پیش از ازدواج و پس ازدواج برای کسب مهارت‌های زندگی ازجمله فرزندپروری و غیره امری ضروری است.