۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 39302
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
  • ارسال توسط :
سالانه ۲ هزار وقف جدید در کشور در عرصه‌های مختلف ثبت می‌شود.
سالانه ۲ هزار وقف جدید در کشور در عرصه‌های مختلف ثبت می‌شود.

سالانه ۲ هزار وقف جدید در کشور در عرصه‌های مختلف ثبت می‌شود.

حجت الاسلام عادل در مراسم توزیع ۴۵ سری جهیزیه از سوی موقوفه محمد حسین خزانه افزود:  هر سال ۲۰۰ مورد وقف جدید در ابتدای انقلاب داشتیم الان هرسال حدود ۲ هزار وقف جدید صورت می‌گیرد که یک هزار درصد رشد کرده و دو برابر شده است.  به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور […]

حجت الاسلام عادل در مراسم توزیع ۴۵ سری جهیزیه از سوی موقوفه محمد حسین خزانه افزود:  هر سال ۲۰۰ مورد وقف جدید در ابتدای انقلاب داشتیم الان هرسال حدود ۲ هزار وقف جدید صورت می‌گیرد که یک هزار درصد رشد کرده و دو برابر شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛ سخنگوی سازمان اوقاف یادآورشد: در قرار دوازدهم در هر ماه کار‌های خوبی صورت می‌گیرد و در حسینیه‌ها و امامزاده‌ها نشر معارف اسلام و قرآن و اهل بیت داریم.    

وی اظهارداشت: در ماه‌های صفر، محرم، صفر و رمضان محفل‌های قرآنی داریم و در آستانه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن هستیم که اگر در اوایل انقلاب قاری کمی داشتیم امروز قاریان برجسته‌ای تربیت شده اند که از ایران هستند و مقام کسب می‌کنند.  

  عادل بیان کرد: امروز ۱۱۰ کشور در مسابقات بین المللی قران شرکت می‌کنند که بی سابقه است و امروز با نشر قرآن و مصحف شریف و جلسات تفسیر در امامزاده‌ها و تاسیس دانشکده قرانی و تحصیلات تکمیلی در علوم قرآنی اقدامات مهمی به نشر قرآن می‌پردازند.    

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: شش هزار مدرسه وقفی در کشور داریم که خدمت رسانی می‌کنند و در عرصه نخبه پروری اهدای جایزه به دانشمندان و دانشجویان هدیه به رشد این کار کمک کرده و اخیراً از محل وقف یک هدیه به یک نخبه به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

     عادل بیان کرد: در استان قزوین به ۱۱۰ دانش آموز نخبه سکه هدیه دادیم و امروز رهبری توصیه کردند در عرصه گام دوم در محرومیت زدایی و گسترش عدالت و اقتصاد و معنویت، سبک زندگی و مسکن و اقتصاد دریا پابه کار باشیم که که فرمودند از سوی وقف ورود شده است.  

  سخنگوی سازمان اوقاف اظهارداشت: در طرح ملی مسکن با همراهی وقف ورود کردیم و اقتصاد دریا محور وارد شدیم و بهره برداری از تولید آبزی پروری ماهی در قفس طرح یک هزارتنی در جنوب افتتاح می‌شود.     وی افزود: ۱۵۰ امامزاده در کشور با ظرفیت تولید شش مگاوات برق در نیروگاه خورشیدی راه اندازی شده است.  

  عادل بیان کرد: از ابتدای سال در طرح قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های ارزاق اقداماتی شده و ساماندهی شده و امسال محور کار بسته‌های معیشتی است و امسال ۲۲۰ هزار بسته ارزاق و ۲۶۳ جهیزیه توزیع شده است. 

    وی گفت: امسال ۲۳ هزار بسته تحصیلی با حفظ کرامت نیازمندان توزیع شده که حدود ۵۰ درصد کار‌ها با مشارکت مردم و بانیان خیر انجام شده است.