۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » اقتصاد » قزوین
  • شناسه : 39348
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
  • ارسال توسط :
سازمان مالیات کشور به دنبال فشار آوردن بر مردم  نیست
سازمان مالیات کشور به دنبال فشار آوردن بر مردم  نیست

سازمان مالیات کشور به دنبال فشار آوردن بر مردم نیست

فرار مالیاتی جرم محسوب شده و حتماً برابر قانون با آن برخورد خواهیم کرد.

امروز مالیات نه تنها یک درآمد بلکه یک ابزار مهم سیاست‌گذاری برای دولت به منظور اصلاح رفتار جامعه است.

سید محمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز دوشنبه ۱۶ بهمن در سالن جلسات امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اتفاق افتاده و در شرایطی که درآمدهای نفتی به سهولت در دسترس نیست، سنگین‌ترین وظیفه اقتصادی و استراتژیک دولت اخذ مالیات است و مالیات به عنوان پاک‌ترین و پایدارترین منبع درآمد دولت مورد تأکید است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان مالیات کشور به دنبال فشار آوردن بر مردم نیست، خاطرنشان کرد: ما به دنبال اعتمادسازی بین مردم هستیم و در اظهارات هر آنچه مودی اظهار کند به آن اعتماد کرده و برمبنای آن عمل می‌کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: امروزه فرار مالیاتی جرم محسوب شده و اگر گزارشی به ما رسیده و این تخلف برای ما محرز شود حتماً برابر قانون با آن عمل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند فرارهای مالیاتی را از طریق سامانه مالیاتی کشور در بخش سوت زنی، یا از طریق شماره گیری ۱۵۲۶ و سامانه‌های پیام کوتاه سازمان گزارش دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی اداره کل مالیات استان به خبرنگاران گفت: افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان اداره امور مالیاتی تاکستان، افتتاح مرکز مدیریت دادرسی مالیاتی، افتتاح ساختمان امور مالیاتی آبیک و عملیات بازسازی ساختمان شرقی مجتمع نواب از جمله اقدامات ما از سال گذشته تاکنون بوده است.

موسوی صانع افزود: طی این مدت پروژه‌هایی چون: کلنگ‌زنی ساختمان امور مالیاتی آبگرم، خرید و تملک ساختمان اقبالیه، اجرای مرکز داده سازمان مالیات کشور، ساخت و نصب بایگانی، تهیه و نصب گیت‌های ورودی و عملیات بازسازی سالن آمفی تئاتر صورت گرفته است.

وی با بیان این که این عوارض پرداختی به شهرداری‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش داشته است، افزود: سهم این عوارض در شهرستان قزوین ۶۴۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.  

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در شهرستان تاکستان این سهم از ۱۸۶ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و سهم شهرستان بوئین‌زها نیز از ۱۳۳ میلیارد تومان به ۲۸۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.   این مسئول خاطر نشان کرد: این سهم برای شهرستان آبیک از ۱۰۲ به ۲۲۰ میلیارد تومان، در شهرستان آوج از ۴۷ به ۱۰۲ میلیارد تومان و در شهرستان البرز از ۲۶۱ به ۵۶۶ در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: در محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزش در ده ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان اختصاص یافته که رشدی ۱۰۳ درصدی نسبت به گذشته داشته است.

 موسوی صانع ادامه داد: در این مدت همچنین بالغ بر ۵۱۹ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده با رشدی ۶۵ درصد تحت عنوان مالیات سلامت به حساب بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ۹ میلیارد تومان نیز به جهت توسعه و رشد علم و فناوری واریز شده است.

این مقام مسوول گفت: بیش از پنج هزار نفر از مودیان مالیاتی بین پنج تا ۱۰میلیون، بیش از ۳ هزار نفر مالیاتی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون، چهار هزار ۷۰۰ نفر مالیات ۱۵ تا ۵۰ میلیون و ۵۷۳ نفر نیز مالیاتی بالای ۵۰ میلیون را اظهار کردندو در راستای تعامل و ایجاد تسهیلات برای مودیانی که به هر دلیلی موفق به پرداخت مالیات نشدند، در مناسبت‌های گوناگون بخشش‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: اگر مؤدیان مالیاتی تا پایان بهمن ماه سال جاری بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، در مورد اشخاص حقیقی تا ۵ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده می‌شود و در مورد اشخاص حقوقی تا ۲۰ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده خواهد شد.

موسوی صانع درپایان بیان کرد: مؤدیانی که ارزش افزوده آن‌ها قطعی شده و برای تقسیط مبلغ به صورت ۲ تا ۶ ماه اقدام کرده باشند، با شرط اینکه اعتراض نداده باشند، ۱۰۰ درصد جرائم آن‌ها بخشوده خواهد شد.