۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 2156
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
  • ارسال توسط :
سازمان سنجش، بهترین تصمیم را می‌گیرد
سازمان سنجش، بهترین تصمیم را می‌گیرد

سازمان سنجش، بهترین تصمیم را می‌گیرد

سخت و یا ساده بودن سوالات نیز بعد از تصحیح برگه آزمون و توزیع نمرات و بحث‌های علمی، تخصصی و آماری مشخص می‌شود.

ابراهیم خدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص اطلاعیه‌ای که اخیرا از سوی سازمان سنجش درباره تراز امتحانی دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید اعمال شده و موجب ایجاد دغدغه برای برخی از دانش آموزان نظام قدیم در خصوص توزیع نمرات و سختی امتحان شده است، افزود: بحث تراز نمره یک بحث فنی، علمی و تخصصی است که براساس توزیع نمرات و سختی و دشواری امتحانات تعیین می‌شود.

وی گفت: امسال دو نوع سوال داده شده و در همین راستا درخواست‌هایی نیز مطرح شده، چنانچه دانش آموزان نظام قدیم مطرح کردند که سوالات نظام قدیم نسبت به سوالات نظام جدید سخت‌تر بوده است پس باید تراز آنان به صورت جداگانه مطرح شود..

خدایی با بیان اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در زمان طراحی و برگزاری آزمون تلاش می‌کند که چنین مسایلی را کنترل کند و دغدغه‌ای برای متقاضیان ایجاد نکند، افزود: در ابتدا باید بگویم که از مباحث مشترک (نظام قدیم و نظام جدید) سوالات مطرح شده و سختی و دشواری سوالات براساس بررسی‌های علمی کارشناسان در یک سطح تعیین شده است، مثلا در درس ریاضی ۵۵ سوال مطرح شد که ۴۹ سوال از مباحث مشترک (نظام قدیم و نظام جدید) مطرح شده است و در خصوص سختی و دشواری سوالات هم، هم اکنون نمی‌توان اظهارنظری کرد.

وی گفت: باید براساس تجربیات سال گذشته این مسئله بررسی شود و سخت و یا ساده بودن سوالات نیز بعد از تصحیح برگه آزمون و توزیع نمرات و بحث‌های علمی، تخصصی و آماری مشخص می‌شود.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: تصمیمی نخواهیم گرفت که به ضرر داوطلبان باشد و درعین حال نیز از بحث‌های علمی خود عدول نخواهیم کرد.

خدایی گفت: بنابراین سازمان سنجش براساس تجربه و تخصص خود بهترین تصمیم خود را می‌گیرد و اعلام می‌کند.