۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 6330
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۵۸
  • ارسال توسط :
سازمان بازرسی یک مرجع تخصصی محسوب می‌شود
سازمان بازرسی یک مرجع تخصصی محسوب می‌شود

سازمان بازرسی یک مرجع تخصصی محسوب می‌شود

وظیفه اصلی سازمان بازرسی تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با قانون است.

به گزارش وقایع خبری و به نقل از  روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین، حجت‌الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری با حضور در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین، سازمان بازرسی را بازوی دادگستری و یک دستگاه فراتخصصی دانسته و اظهار کرد: سازمان بازرسی یک مرجع تخصصی محسوب می‌شود و قضات دادسرا باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها و تحقیقات بازرسی باید شئون افراد رعایت شود، افزود: موضوعات مهم و کلان باید با سرعت و دقت تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: سازمان بازرسی باید بر نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص داده شده به استان در سفر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و بودجه کل کشور نظارت ویژه داشته باشد.

آقاعلی‌خانی بازرس کل استان قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: سازمان بازرسی در مقایسه با دیگر مراجع قضایی دارای مدیریت واحد است که این امر یکی از ظرفیت‌های سازمان بازرسی در مبارزه با فساد است.

وی با اشاره به اینکه مراجع قضایی به ویژه دادسراها دارای وحدت موضوع در مبارزه با فساد هستند اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان بازرسی از مجموعه کارشناسان با تخصص‌های متفاوت تشکیل شده، باید به گزارش‌های این سازمان نسبت به گزارش سایر تشکیلات نظارتی توجه ویژه‌ای شود.

بازرس کل استان قزوین هم سازمان بازرسی را سازمانی کاملا مستقل دانسته و تصریح کرد: وظیفه اصلی این سازمان تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با قانون است.

وی گفت: ارائه گزارش‌های مستند قانونی، جایگاه شبه قضایی، هماهنگی در اهداف مشترک با دادگستری در برخورد با مفاسد جهت ارتقاء سلامت اداری و حاکمیت قانون و کارشناسی بودن گزارش‌های بازرسی از مهم‎‌ترین ویژگی‌های سازمان بازرسی است.

آقاعلی‌خانی اظهار کرد: گزارش‌های سازمان بازرسی به صورت علمی تدوین می‌شود و باید به صورت خاص و در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی در پایان یادآور شد: هیچ گزارشی از لحاظ مبنایی نمی‌تواند در وزن گزارش های سازمان بازرسی قرار بگیرد.