۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » علم و دانش » فناوری های نوین
  • شناسه : 25142
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
  • ارسال توسط :
ساخت روبات انسان نما از سوی تسلا
ساخت روبات انسان نما از سوی تسلا

ساخت روبات انسان نما از سوی تسلا

مدیر ارشد اجرایی تسلا نمایشی بصری از ظاهر روبات در آینده را نشان داد.

قرار است شرکت خودروسازی تسلا یک روبات انسان نما بسازد. نمونه اولیه این روبات، سال آینده رونمایی می‌شود و سیستم هوش مصنوعی خودروهای تسلا در آن به کار می‌رود.
به گزارش”وقایع خبری ” به نقل از مهر، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد این شرکت خودروسازی روبات‌های انسان‌نما می‌سازد. ماسک در رویداد AI Day این شرکت از روبات «تسلا بات» با قد ۵.۸ فوت و ۱۲۵ پوند وزن رونمایی کرد. به گفته او این روبات به جای صورت مجهز به نمایشگری خواهد شد که اطلاعات را نشان می‌دهد.
همچنین روبات مذکور می‌تواند وزنی معادل ۱۵۰ پوند را از زمین بلند کند و وزن ۴۵ پوند را جابه‌جا کند. هرچند تسلا بات فقط می‌تواند با سرعت ۵ مایل برساعت حرکت کند.
در تسلا بات از نرم‌افزار اتوپایلوت این شرکت خودروسازی استفاده می‌شود. این روبات مجهز به ۸ دوربین خواهد بود و محتوای ثبت شده را به شبکه عصبی منتقل می‌کند که تسلا برای نرم افزار FSD (خودرانی کامل) توسعه داده است.
شبکه عصبی قابلیت‌های مغز انسان را تقلید می‌کند تا وسیله نقلیه بتواند با استفاده از دوربین‌ها، محیط اطراف خود را تحلیل و تعیین کند در مواجهه با موانع چه کاری انجام دهد و مسیرها و تصاویر مختلف را برچسب بزند. ماسک در این باره گفت: خودروهای ما روبات‌های نیمه هوشمند روی چرخ هستند. این عقلانی است که نرم‌افزار را روی یک روبات انسان‌نما به کار ببریم.
مدیر ارشد اجرایی تسلا نمایشی بصری از ظاهر روبات در آینده را نشان داد. البته این خودروساز هنوز نمونه واقعی و کاربردی روبات را نساخته است. به گفته ماسک نمونه اولیه تسلا بات سال آینده ساخته می‌شود.