۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استانداری ، فرمانداری » جامعه » جوان
  • شناسه : 2741
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
  • ارسال توسط :
ساختار آفرینی بهترین اقدام برای ساماندهی مشارکت جوانان در جامعه است
ساختار آفرینی بهترین اقدام برای ساماندهی مشارکت جوانان در جامعه است

ساختار آفرینی بهترین اقدام برای ساماندهی مشارکت جوانان در جامعه است

زرآبادی : انتشار فیش های حقوقی در جامعه نتیجه استفاده از جوانان است.

نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و جوانان استان قزوین با حضور سجاد سالک ، مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان؛ سیده حمیده زرآبادی ، نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ، زاهدی استاندار قزوین و محمد نور محمدی ، مشاور امور جوانان استاندارقزوین در محل استانداری قزوین برگزار شد .

امروز شورای گفت و گوی دولت و جوانان استان قزوین در تلاش است تا ساختارهای نیمه رسمی جوانان را به سمت ساختارهای رسمی سوق داده شوند.

مشاور امور جوانان استاندار قزوین با بیان مطلب فوق و با تاکید بر نقش مهم جوانان در جامعه گفت : ساختار اداری و مدیران ما به گونه‌ای است که همواره از نزدیک شدن جوانان می ترسند که بر همین اساس از همه فرمانداران خواستیم تا مشاوران امور جوانان خودشان را معرفی کنند.

نورمحمدی سپس به شرایط به کارگیری جوانان به عنوان مشاوران افتخاری از سوی فرمانداران پرداخت و افزود : جوانی که برای مشاور افتخاری انتخاب می شود باید ابتدا تحصیلات مرتبط ، حداکثر ۳۵ سال سن داشته و در هیچ دستگاه اجرایی استخدام نشده باشد.

وی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه ورز جوانان در استان قزوین گفت: این هیات در قالب پنج کار گروه به فعالیت‌های متنوعی در حوزه جوانان می پردازد که برای نتیجه بخشی این اقدام لازم است تا اقدامات به صورت تخصصی دنبال شود.

نور محمدی اقدامات در حوزه جوانان را تنها چرایی و به دور از عملیاتی شدن ارزیابی کرد و گفت:  همه مسئولان به استفاده از ظرفیت جوانان تاکید داشته اند ولی تاکنون هیچ گاه در مورد چگونگی این بهره مندی اظهار نظر نشده این که باید این رویکرد اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای معارفه بنده قول دادم که وضعیت خیلی دور جوانان در امور مسئولیت پذیری را نزدیک خواهم کرد و برای تحقق آن اقدامات بسیاری انجام شده است.

عبدالمحمد زاهدی هم در این نشست افزود : ساختار آفرینی بهترین اقدام برای ساماندهی مشارکت جوانان در جامعه است که این اقدام هم اکنون درحال انجام شدن است.  

استاندار قزوین با بیان این که باید اقبال بیش تری برای کارآفرینان جوان قائل شد، افزود : احداث پارک علم و فناوری و مرکز و رشد و توسعه دانشگاهی برای توانمندی جوانان می تواند کارآفرینان و طرح‌های اقتصادی را عملی سازد.

زاهدی در خصوص وعده دولت برای مدیریت زنان عنوان کرد: استان قزوین به نسبت پست‌های مدیریتی  موفق عمل کرده است و این استان در تصدی زنان برای پست‌های مدیریتی رتبه اول کشور را دارد که البته می تواند بیشتر تقویت شود.  

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان کشور هم گفت: جوانگرایی در جامعه زمانی محقق می‌شود که ابتدا جوانان به سمت کارهای جمعی و تشکیلاتی را شروع کنند.

سجاد سالک در این نشست افزود : جوانگرایی بخشنامه‌ای و مانند قرص و آمپول نیست که یک‌شبه محقق شود، بلکه باید این اراده ابتدا در خود جوانان و سپس در مسئولان جامعه ظهور یافته و بسترهای آن فراهم شود.

وی افزود: وقتی یک جوان می خواهد پست و سمتی بگیرد آن قدر مانع پیش پای وی گذاشته می شود که در نهایت محقق نمی شود و این نگاه و دیدگاه تنگ نظرانه باید در جامعه اصلاح شود.

سالک به نبود اعتماد به نفس در جوانان اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات دیده می شود که جوان ما در میدان رقابت‌ها به علت نبود اعتماد به نفس کنار گذاشته می شود و این موضوع باید توسط خود جوانان تقویت شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان کشور راه جوانگرایی را به دور از بوروکراسی عنوان کرد و اظهار داشت:  ما باید تلاش کنیم که از روزمرگی به دور باشیم و اگر در مسیر بروکراسی برای تصدی جوانان بلاتکلیف بمانیم هرگز نخواهیم توانست اهداف مورد نظر را محقق سازیم.

سالک در پایان خاطرنشان کرد: جوان باید ساختار اداری و سیاسی جامعه را احیا کرده و به عنوان روح تازه در رگ‌های جامعه جاری شوند و هرگز نباید با کارشکنی و مانع تراشی کاری کنیم که جوان امروزی ما همان راه گذشته را در پیش بگیرد.

سیده حمیده زرآبادی هم در نخستین نشست شورای گفت و گوی دولت و جوانان استان قزوین گفت : تشکل های دانشجویی به عنوان یک جمع جوان و پویا می توانند علاوه بر جریان سازی در جامعه به توسعه بیشتر کشور کمک کنند.

وی افزود: موضوعی که بیش از همه برای تشکل های دانشجویی لازم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ایجاد فضا و امکانات برای کارهای اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها است.

زرآبادی به تشکیل هیات های هم اندیشی جوان در شهرستان های استان قزوین تاکید کرد و گفت: اگر در شهرستان ها این نهاد توسط فرمانداران تشکیل شود بدون شک با خروجی بهتری همراه خواهیم بود و تصمیمات بهتری اتخاذ می شود.

زرآبادی به شفافیت جوانان تاکید کرد و یادآور شد: انتشار فیش های حقوقی در جامعه نتیجه استفاده از جوانان است و دلیلش هم این است که چون خود جوانان به سلامت و شفافیت اعتقاد دارند قطعا در حوزه کاری خود نیز شفاف خواهند بود.

وی افزود: موضوعی که بیش از همه برای تشکل های دانشجویی لازم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ایجاد فضا و امکانات برای کارهای اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها است.

زرآبادی در پایان به تشکیل هیات های هم اندیشی جوان در شهرستان های استان قزوین تاکید کرد و گفت: اگر در شهرستان ها این نهاد توسط فرمانداران تشکیل شود بدون شک با خروجی بهتری همراه خواهیم بود و تصمیمات بهتری اتخاذ می شود.