۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 37136
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۰
  • ارسال توسط :
زیر سویه جدید کرونا؛‌ واکسن گریز نیست
زیر سویه جدید کرونا؛‌ واکسن گریز نیست

زیر سویه جدید کرونا؛‌ واکسن گریز نیست

این سویه از زیرسویه های امیکرون است و بستری بیشتر از امیکرون ندارد فقط دوره درمان آن طولانی تر است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این زیرسویه که برخی در فضای مجازی می خواهند از آن غول بزرگی بسازند اصلا تا به امروز در ایران دیده نشده و واکسن گریز هم نیست یعنی اگر مردم واکسن زده باشند ایمنی دارند.

سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست سلامت اربعین در خصوص شایعه شیوع زیر سویه جدید کرونا در کشور گفت : این زیرسویه که برخی در فضای مجازی می خواهند از آن غول بزرگی بسازند، اصلا تا به امروز در ایران دیده نشده و واکسن گریز هم نیست. یعنی اگر مردم واکسن زده باشند ایمنی دارند و باید همان توصیه های ایمنی پیشین نظیر شستشوی دستها و زدن ماسک را رعایت کنند.

کریمی افزود: این سویه از زیرسویه های امیکرون است و در آمریکا که گزارش شده میزان کشندگی و بستری بیشتر از امیکرون ندارد فقط دوره درمان آن طولانی تر است.

کریمی درخصوص علائم زیرسویه جدید کرونا گفت: علائم شبیه سرماخوردگی،‌ تب، سرفه، بدن درد و در برخی موارد علائم گوارشی است و کسانی که سن بالای ۶۵ سال و بیماری های زمینه ای دارند در فضای سربسته و ازدحام خودمراقبتی کنند و ماسک بزنند و اگر شش ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته چون سطح ایمنی آنها پایین آمده دوز بعدی واکسن را تزریق کنند.