۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » زنجان » نظام سلامت
  • شناسه : 12806
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
  • ارسال توسط :
زنجانی‌ها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
زنجانی‌ها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

زنجانی‌ها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

حضور در مراسم ترحیم و عروسی یکی دیگر از دلایل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان است.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: زنجانی‌ها در روزهایی که پیش رو داریم، به هیچ وجه نکات بهداشتی را در خصوص بیماری کرونا رعایت نمی‌کنند.

رضا عسگری با یادآوری اینکه این روزها به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم زنجان، شاهد افزایش شیوع این بیماری در زنجان هستیم، افزود: بدترین اتفاقی که این روزها رخ می‌دهد، افزایش مراودات اجتماعی در زنجان است که می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر از گذشته کند.

وی با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، از طریق بستگان درجه یک به آن‌ها منتقل شده است، تصریح کرد: این بدان معنی است که تقریباً نیمی از مردم زنجان به دلیل رفت و آمدها و مراودات اجتماعی با اقوام نزدیک، مبتلا به این ویروس شده‌اند.

فرماندار زنجان، حضور در مراسم ترحیم و عروسی را یکی دیگر از دلایل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در زنجان دانست و ادامه داد: همین موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها در این زمینه شده است.

عسگری تاکید کرد: انتظار ما از مردم این است که شرایط را درک کرده و نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنند؛ چرا که اگر این روند تداوم داشته باشد، شرایط سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

وی یادآور شد: نباید اجازه دهیم همه زحماتی که کادر درمانی تا به امروز با صرف زمان و هزینه‌های زیاد متحمل شده‌اند، از بین رفته و دوباره به نقطه آغازین بازگردیم.

فرماندار زنجان، با تاکید بر اینکه آماری که در خصوص ابتلایان به بیماری کرونا در زنجان ارائه و اطلاع‌رسانی می‌شود، آماری کاملاً دقیق است، خاطرنشان کرد: دقت‌نظر در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کماکان باید صورت گرفته و جدی‌تر از گذشته باشد.