۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » تعاون
  • شناسه : 5324
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۲
  • ارسال توسط :
زنان کارآفرین روستایی حمایت می شوند
زنان کارآفرین روستایی حمایت می شوند

زنان کارآفرین روستایی حمایت می شوند

زنان روستایی در حوزه اشتغال روستایی و تولید کشاورزی نقش بسزایی دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در راستای ارتقای سطح  تولید محصول سالم  از زنان کار آفرین روستایی حمایت می شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه ای با حضور کانون زنان   بازرگان  و کار آفرین استان با بیان این مطلب افزود : زنان روستایی در حوزه اشتغال روستایی و تولید کشاورزی  نقش بسزایی دارند اما تاکنون جایگاه آنها کمتر دیده شده  ، بنابراین باید تلاش شود تا  نقش زنان در جامعه پررنگ تر شود .

وی اظهار داشت : زنان روستایی همواره به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشاورزی در کنار مردان  مشغول به کار  و فعالیت هستند و  در تامین معیشت خانواده نقش  بسزایی  دارند.

 خمسه با اشاره به بازدید معاون رییس جمهور از بانوان کارافرین روستایی استان خاطر نشان کرد : توانمندی و پتانسیل زنان روستایی استان در سطح کشورمثال زدنی  است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر ۳۰۰ تسهیلگر زنان روستایی در استان مشغول فعالیت هستند که این تسهیگران بعنوان شبکه عاملین ترویج در روستا و کارهای مهارتی ، حرفه ای و تخصصی  را به بهره بلرداران منتقل می کنند .

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  گفت:  با هدف ؛ حمایت از کسب و کارهای خرد و ارائه محصولات کشاورزی  تاکنون ۶۸ صندوق اعتباری خرد در سطح روستاهای استان  راه انداز ی شده است .

خمسه خاطر نشان ساخت : در حال حاضر استاندارد سازی محصولات کشاورزی در سه محصول تولیدی انگور، گوجه و سبزی تره  استان انجام شده است .

وی بر لزوم حمایت از زنان کارآفرین روستایی در راستای تولید محصولات سالم و همچنین تشویق و ترغیب بانوان برای تولید  محصولات کشاورزی تاکید کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : اعتماد به بخش خصوصی باعث رشد و توسعه بخش کشاورزی  می شود

خمسه افزود : در سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش شده تا بروکراسی اداری در راستای جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی کوتاه شود .

وی بر لزوم کیفیت تولید محصولات کشاورزی برای صادرات تاکید کرد و گفت : سهم تسهیلات نامحدود در بحث صادرات به استان قزوین تخصیص یافته و جزو معدود استانها در سطح کشور هستیم که  از این تسهیلات در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده می کنیم .خمسه یاد آور شد : استان قزوین کمترین استفاده از سموم و کود شیمیایی  د رتولید محصولات کشاورزی را دارد .

گفتنی است ؛ در این جلسه  دبیر کانون زنان بازرگان استان  در خصوص توسعه فعالیتهای زنان روستایی ،صندوق های خرد محلی ، کسب و کارهای نوین زنان ، استفاده از ظرفیت استارت آپ ها و نمایشگاههای بخش کشاورزی  مطالبی بیان کرد .