۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23816
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
  • ارسال توسط :
زنان و کودکان آسیب دیده استان قزوین خدمات رایگان  حقوقی دریافت کنند
زنان و کودکان آسیب دیده استان قزوین خدمات رایگان  حقوقی دریافت کنند

زنان و کودکان آسیب دیده استان قزوین خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند

بزرگترین رسالت کانون وکلای دادگستری پوشش خلأ‌های قانونی و حمایت از افراد آسیب دیده است

زنان و کودکان آسیب دیده به علت نداشتن تمکن مالی باید از سوی کانون وکلای دادگستری استان قزوین خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند.

زنان و کودکان آسیب دیده باید خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند

به گزارش “وقایع خبری” ، صدیقه ربیعی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در نشست با اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین با بیان این مطلب گفت: زنان ما در جامعه با تنگانا‌های حقوقی روبرو هستند و نبود وجود قوانین حمایتی از زنان برای آن‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان نشان داده که کودکان و زنانی که در معرض خشونت و آسیب قرار دارند، از خانواده‌هایی هستند که تمکن مالی را ندارند و لازم است که خدمات رایگان حقوقی را دریافت کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

ربیعی بیان داشت: کلینیک تخصصی حقوق کودکان که در کانون وکلا راه اندازی شد، به خاطر بیماری کرونا مورد مغفول قرار گرفت، چون قرار بود آموزش و پرورش در مراکز شهر‌ها کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب را به این کلینیک معرفی کرده و مراحل آموزشی طی شود، با این حال از مهرماه امیدواریم این برنامه مجددا اجرایی شده و آموزش‌های تخصصی را شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: در حوزه کودکان با وجود اینکه قانونی در سال گذشته تصویب شد و پس از آن وظایف دستگاهی مشخص گردید، اما هنوز کارایی لازم در آن وجود ندارد و به نوعی نمی‌توان به ضمانت اجرایی آن اکتفا کرد.

ربیعی در خصوص زنان نیز گفت: ضمانت اجرایی برای قوانین دست و پا شکسته زنان نیز به شدت کمرنگ است و کسانی که کار وکالت انجام می‌دهند و در حوزه خانواده فعالیت دارند، بیشتر از دیگران این موضوع را احساس می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت کانون وکلای دادگستری در استان قزوین پوشش خلأ‌های قانونی و حمایت از افراد آسیب دیده است که باید در این خصوص شرایط ارائه خدمات رایگان به این افراد فراهم شود.