۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 33098
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
  • ارسال توسط :
زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از زنان سرپرست  خانوارفراهم شده است
زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از زنان سرپرست  خانوارفراهم شده است

زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوارفراهم شده است

رئیس سازمان امور اجتماعی: در یک سال اخیر با هم افزایی دستگا‌های مختلف و شورای اجتماعی شاهد کاهش آمار طلاق در کشور بوده ایم.

وقایع خبری: رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به تشکیل یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: ساماندهی معتادان متجاهر، بررسی آیین نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعیین تکلیف دستگاه‌ها در این خصوص و پیش بینی تدوین قوانین برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از جمله تصمیم‌های این جلسه بود.
آقای محمد عباسی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر و توانمند سازی آن‌ها گفت: درجلسه شوراری اجتماعی کشور همه مباحث مربوط به آموزش و درمان این افراد مورد بحث و برسی قرار گرفت و آیین نامه صیانت از بهبود یافته گان و معتادان متجاهر که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه وتدوین شده بود با اصلاحاتی به تصویب شد.
وی درباره معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی مانند طلاق افزود: در یک سال اخیر با هم افزایی دستگا‌های مختلف و شورای اجتماعی شاهد کاهش آمار طلاق در کشور بوده ایم و جلسات متعددی در این خصوص در همه استان‌ها در حال برگزاری است که نتایج ان در اختیار شورا اجتماعی کشور قرار خواهد گرفت.
آقای عباسی در خصوص توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گفت: طی مدلی که در این جلسه مطرح شد زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار که عضو هیچ یک از نهاد‌های حمایتی نیستند فراهم شده است که این مدل در ۱۵ استان در حال اجراست تا زمینه توانمند سازی این قشر از جامعه در حوزه‌های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی فراهم شود.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در مورد جوانی جمعیت نیز افزود: در جلسه امروز شورا اجتماعی کشور مباحث مربوط به فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن شامل بخش‌های تشویقی و آموزشی به تصویب رسید.