۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14968
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
  • ارسال توسط :
زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه خواهد بود
زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه خواهد بود
با وجود کرونا فردا مدارس کشور باز می شود

زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه خواهد بود

فاصله بین دانش آموزان در کلاس یک متر خواهد بود.

محسن حاجی میرزایی افزود: تصمیم برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور از قبل اتخاذ شده بود.
وی گفت: به دلایل مختلف و پس از تجربه دهه اول محرم، تصمیم بر این شد که در همه نقاط از یک دستورالعمل استفاده شود. وزیر آموزش پرورش با تاکید بر اینکه مدارس از فردا بازگشایی می‌شود، گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی وزرات بهداشت در مدارس رعایت خواهد شد.
حاجی میرزایی با تاکید برانیکه بعد از تجربه دهه اول محرم، تصمیم بر این شد در همه نقاط از یک دستورالعمل استفاده شود، گفت: شیوه نامه‌های ابلاغی وزرات بهداشت در مدارس عمل می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: بر این اساس فاصله بین دانش آموزان در کلاس یک متر خواهد بود، و زمان هر کلاس حداکثر ۳۵ دقیقه باشد.

وی افزود دانش آموزان در کلاس‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند که اجتماع بین ان‌ها ایجاد نشود. همچنین تهویه مناسب کلاس‌ها باید تامین شود و دست‌ها مدام شستشو شود.

وزیر آموزش پرورش همچنین گفت: گرفتن برگه رضایت از اولیا دانش آموزان غیر قانونی، و صدور بیمه نامه مسئولت اجتماعی برای معلمان شایعه است.

محسن حاجی میرزایی با اعلام اینکه چنانچه مدرسه ای از والدین دانش آموزان برگه رضایت نامه دریافت کند، تخلف کرده است ، گفت: گرفتن رضایت نامه از والدین بی اثر، و با مدیران این مدارس برخورد خواهد شد.
وی همچنین هدف از انتشار برخی شایعات در فضای مجازی ، همچون صدور بیمه نامه مسئولت اجتماعی برای معلمان را ایجاد وحشت بین خانواده ها و کادر آموزشی خواند و گفت: برخی دنبال جلوگیری از بازگشایی مدارس هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس خبرداد و گفت: باید بگونه ای عمل کرد که در عین رعایت پروتکل ها بهداشتی زندگی عادی و آموزش ادامه یابد.

وی همچنین با بیان اینکه دانش آموزان باید برای ورود به مدارس ماسک داشته باشند، گفت: خیرین از چند ماه قبل برای تامین ماسک دانش آموزان در مناطق محروم فعال شده اند. حاجی میرزایی در پایان گفت: مدارس مدام رصد می شوند و اگر نیاز باشد تجدید نظر می کنیم.

وی در خصوص عدم دسترسی حدود سه میلیون نفر از دانش آموزان به شبکه شاد ، گفت: اگر نیاز باشد حتی به صورت تک تک این دانش آموزان را آموزش می دهیم.