۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31922
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
  • ارسال توسط :
زائرین قزوینی تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند
زائرین قزوینی تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند

زائرین قزوینی تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند

فرماندار قزوین گفت: با توجه به بسته شدن مرز‌های عراق، زائرین قزوینی تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرز‌ها خودداری کنند.

عباس کاظمی فرماندار قزوین گفت: در حال حاضر همه مرز‌های عراق بسته است لذا از زائرین درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرز‌های کشور خودداری کنند.

کاظمی افزود: تا این لحظه خبر رسمی مبنی بر بازگشایی مرز‌ها اعلام نشده و این شرایط تا زمان تسهیل امور زائرین و ساماندهی جمعیت حاضر در مرز‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مرز‌ها و تردد زائرین استان قزوین اضافه کرد: باتوجه به اینکه طرف عراقی از نظر حمل و نقل و انجام امور اداری زائرین آمادگی لازم را ندارند، شاهد تراکم جمعیت در مرز‌های شش گانه کشورمان به سمت عراق هستیم و ازدحام جمعیت در مرز‌های ایران به دلیل توقف از طرف عراق است.

این مسئول گفت: ازدحام جمعیت در مرز‌های ایران به دلیل توقفی است که از طرف عراقی اتفاق افتاده و گرمای شدید هوا موجب شده تا درخصوص حفظ سلامت زائرین احساس نگرانی کنیم.

فرماندار قزوین افزود: ستاد مرکزی اربعین در راستای حفظ سلامت زائرین اعلام کرده که هیچ نوع حرکتی از مبدا به سمت مرز‌ها صورت نگیرد که استان قزوین هم از این امر مستثنی نیست.

این مسئول یادآورشد: این شرایط تا زمانی که ازدحام جمعیت و تردد زائرین در مرز‌ها به سمت عراق تسهیل شود، ادامه دارد تا سلامت و امنیت زائرین به طور کامل تضمین و شرایط از طرف عراق بهبود یابد.

وی بیان کرد: ممنوعیت اعزام زائران اربعین از استان قزوین تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، زیرا در حال حاضر همه مرز‌ها بسته است و باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است هیچ حرکت جدیدی از استان قزوین به سمت عراق نداشته باشیم و از زائرین تقاضا داریم منتظر باشند و صبوری کنند تا شرایط به حالت طبیعی بازگردد.

فرماندار قزوین افزود: ممنوعیت ورود زائرین به مرز‌ها شامل ماشین‌های شخصی و عمومی است و تاکید می‌کنیم هیچ ورودی جدیدی از مرز‌های ایران به عراق صورت نمی‌گیرد و این محدودیت شامل زائرانی است که با ماشین شخصی به سمت مرز حرکت کرده و هم زائرانی که با حمل و نقل عمومی عازم سفر هستند.

کاظمی تاکید کرد: در برخی از استان‌های کشورمان طرح محدودیت ایجاد شده و اجازه تردد به سمت مرز‌ها داده نمی‌شود، اما در استان قزوین فعلا در مرحله اطلاع رسانی به زائرین هستیم تا سفر خود از مبدا را لغو کنند و در صورتی که نیاز به ایجاد محدودیت تردد در مسیر‌های مواصلاتی استان باشد حتما از مراجع رسمی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرماندار قزوین گفت: مردم توجه داشته باشند در این شرایط کسانی هستند که با هدف موج سواری و سوء استفاده پیام‌ها و اخبار غلط و کذبی را منتشر می‌کنند که باعث تشویش اذهان عمومی شده و افکار عمومی را تحریک می‌کند که تاکید داریم اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجه نداشته باشند.