۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین
  • شناسه : 25256
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
  • ارسال توسط :
رییس حوزه قضایی بخش شال منصوب شد
رییس حوزه قضایی بخش شال منصوب شد

رییس حوزه قضایی بخش شال منصوب شد

انتظاری که مردم از دستگاه قضایی دارند برخورد جدی با مفاسد است


وقایع خبری / آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش شال با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، امام جمعه موقت بخش شال، مسئولان قضایی شهرستان بویین زهرا، مدیران دستگاه های اجرایی این بخش در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شال با رعایت کامل پروتکل ها و شیوه‌نامه های بهداشتی برگزار شد.
دادستان مرکز استان در این مراسم گفت: بحمدالله همکاری و هماهنگی خوبی در بین دستگاه ها و نهادهای بخش شال وجود دارد و این موضوع در عملکرد حوزه قضایی این بخش در حوزه های مختلف کاملاً مشهود است و قطعا این همدلی ها و همراهی ها موجب پیشرفت این بخش خواهد شد.
محمد قاسمی افزود: شرایط کنونی جامعه به گونه‌ای است که نیاز دارد همه مسئولان همدل و همراه باشند و باید به این باور برسیم که با همفکری می توان گره از مشکلات مردم گشود و قطعاً این موضوع بیش از پیش مورد توجه مسئولان این بخش قرار گیرد.
وی در ادامه بیان داشت: دستگاه قضایی در واقع تضمین کننده تحقق عدالت و ناظر بر اجرای صحیح قوانین است و انتظار این است، که این عدالت ابتدائا در درون دستگاه قضایی محقق شود و خود بری از فساد باشد تا بتواند در مقابل فساد و مفسد بیاستد و برخورد جدی کند.
این مقام قضایی همچنین تصریح نمود: انتظاری که مردم از دستگاه قضایی دارند برخورد جدی با مفاسد است و در دوره تحول قوه قضاییه این بارقه امید در دل مردم ایجاد شده، که دستگاه قضایی با کجروی ها و تخلفات برخورد می کند و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود تا متخلفین و مفسدان موجب ناامیدی در جامعه نشوند.
قاسمی اظهار داشت: دستگاه قضایی خدمات بسیار وسیع، متنوع و متعددی را به طور مستقیم و غیر مستقیم به سایر دستگاه ها و مردم ارائه می دهد، به همین خاطر کار در دستگاه قضایی بسیار پیچیده و سخت است و به مسئولان و مردم توصیه می شود که پیوسته دستگاه قضایی را همراهی کنند، زیرا دستگاه قضایی علیرغم استقلالی که دارد انعطاف پذیر است تا بتواند به تناسب جامعه خدمات مطلوبی را ارائه دهد.
وی تاکید کرد: احقاق حق و تحقق عدالت از وظایف ذاتی و قانونی دستگاه قضایی است و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا اگر حقی از کسی ضایع شده است به او بازگردانده شود.
دادستان قزوین ادامه داد: بحمدالله بخش شال از حیث وقوع جرائم خشن طی چند سال اخیر کاهش چشمگیری داشته و قطعاً با تلاش های آقای بیاتی در سمت رییس حوزه قضایی بخش شال این روند ادامه خواهد داشت و شاهد کاهش ورودی پرونده های قضایی این حوزه باشیم.
محمد قاسمی اذعان داشت: فصل خصومت و صلح و سازش در پرونده های قضایی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها، برخورد قاطع با متخلفان و مفسدان، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و معتمدین از اولویت های دستگاه قضایی است و قطعاً این مسائل در حوزه قضایی بخش شال نیز با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: آقای بیاتی با سابقه بالای قضایی و کسب تجربه در مرکز استان به این بخش شال آمده‌اند و به ایشان توصیه می کنیم تا با تعامل سازنده با سایر نهادها و مردم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت عمومی گام های موثر بردارند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمات چند ساله محمد رمضانی تقدیر و طی حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه، حسین بیاتی به سمت رییس حوزه قضایی بخش شال منصوب گردید.
شایان ذکر است؛ محمد رمضانی رییس سابق حوزه قضایی بخش شال نیز طی حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه، به سمت معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین منصوب شد.