۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31856
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
  • ارسال توسط :
ریشه جرم با مجازات خشک نمی‌شود
ریشه جرم با مجازات خشک نمی‌شود

ریشه جرم با مجازات خشک نمی‌شود

بازماندگان از تحصیل در استان قزوین باید به سرعت شناسایی شوند و علت ترک تحصیل آنها باید پیگیری شود .

برخورد قضایی با نهادهای کم‌کار در طرح نماد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش مکلف است دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) کم‌کاری می‌کنند را به دستگاه قضایی معرفی کند.
علی فولیان در جلسه کمیته علمی و اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی) و کمیته فرهنگی پیشگیری از جرم گفت: وقتی جرمی به وقوع می‌پیوندد، دستگاه قضایی آخرین دستگاهی است که باید وارد کار شود و ریشه جرم با مجازات خشک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از جرم بهترین روش، ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه است که به عدالت نزدیک‌تر است، اضافه کرد: با وجود اینکه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دستگاه قضایی است، اما تمامی دستگاه‌ها باید به تحقق این امر کمک کنند.

فولیان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری تربیتی در آموزش و پرورش گفت: اگر در آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خوب سرمایه‌گذاری شود، درصد وقوع جرم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان قزوین حضور دستگاه‌های مربوطه و متولی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در جلسات طرح نماد را الزامی دانست و تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش مکلف است دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای طرح نماد کم‌کاری می‌کنند را به دستگاه قضایی معرفی کند.

فولیان همچنین با تأکید بر لزوم رعایت عدالت و تسهیل در ثبت نام دانش‌آموزان در معرض ترک تحصیل در مدار استان قزوین ادامه داد: بازماندگان از تحصیل در استان قزوین باید به سرعت شناسایی شوند و علت ترک تحصیل آنها باید پیگیری شود و هر چه زودتر با رفع موانع این دانش‌آموزان به سر کلاس‌های درس برگردند.