۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » زنجان
  • شناسه : 8905
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰:۴۲
  • ارسال توسط :
رویکرد قانون‌گذار حمایت از شوراهاست
رویکرد قانون‌گذار حمایت از شوراهاست

رویکرد قانون‌گذار حمایت از شوراهاست

انتخاب شهردار زنجان باید به عنوان یکی از اولویت‌های شورای شهر باشد.

رضا عسگری ظهر در جلسه شورای شهر زنجان، بابیان اینکه شهرداری یکی از ارگانهای اثر گذار در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی در شهرها است، گفت: امیدواریم دیگر شاهد حوادث ناگوار گذشته نباشیم تا خللی در مدیریت شهری و کیفیت خدمت رسانی به وجود نیاید.

عسگری با تاکید بر اینکه باید وقفه به وجود آمده در مدت زمان گذشته جبران شود، گفت: پروژه‌های محوری مانند پروژه سبزه میدان، که از مطالبات به حق مردم شریف زنجان است باید با قدرت، سرعت و کیفیت مضاعف ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر زنجان دارای ۹ نفر عضو است که جلسات شورای اسلامی با حضور ۶ نفر از اعضا رسمیت دارد، افزود: در جلساتی که نیاز به تصمیم‌گیری و تأیید مصوبات است، همگی حضور داشته باشند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امروز شاهد همدلی خوبی از سوی اعضای شورا بودیم، گفت: اتفاقی که برای مجموعه شهری رخ داد، مایه تأسف شد اما امیدواریم در آینده این مسیر تکرار نشود و این خلأ و وقفه به وجود آمده جبران شود.

عسگری با بیان اینکه طبق قانون ما باید منتظر تشکیل هیئت حل اختلاف و تعیین تکلیف اعضای باقی مانده می‌شدیم، افزود: امروز ما شاهد حضور یکی از اعضای علی‌البدل هستیم و طبیعتاً بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده منتظر رأی هیئت حل اختلاف باشیم یا اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت ماده قانونی استفاده کنیم باید دو ماه غیبت اعضا را انتظار بکشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد قانون‌گذار حمایت از شوراهاست و با همین رویکرد نپذیرفته است که یک عضو به راحتی سلب عضویت شود، ادامه داد: سلب عضویت یک عضو شورا باید به تأیید شورای حل اختلاف برسد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه با رعایت قانون اعضای علی‌البدل به ترتیب آرا به شورا دعوت خواهند شد، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای اعضا شورا، رأی نظارت قضایی اعضای بازداشتی تا ۶ ماه امکان حضور در شورا را ندارند به همین لحاظ ما از نخستین عضو دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشد.

عسگری در ادامه از انصراف فلاحی شهردار منتخب زنجان خبر داد و گفت: انتخاب شهردار زنجان نیز باید به عنوان یکی از اولویت‌های شورای شهر باشد.