۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 36516
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
  • ارسال توسط :
رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان پایان یافت
رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان پایان یافت

رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان پایان یافت

جشنواره تئاتر صاحبدلان یک رویداد مقطعی نیست.

اختتامیه رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان

وقایع خبری: مراسم اختتامیه اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.
این رویداد فرهنگی از ۲۸ خرداد آغاز شد و گروه‌هایی از کشور‌های ایران، عراق و عمان در آن حضور داشتند. دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان پس از بخش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تولید متون نمایشی، نمایشنامه‌خوانی، بخش پژوهش، آیین‌های نمایشی، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، حیدری خوانی، علی‌نامه‌خوانی، نمایش‌های میدانی و نمایش رادیویی، امروز به بخش بین‌الملل و آیین اختتامیه این رویداد تئاتری رسید.

این رویداد با مشارکت پررنگ و نقش آفرینی هنرمندان قزوینی و حضور ۴ گروه از کشور‌های عمان و عراق، ۴ نمایش صحنه‌ای بین‌المللی، ۴ مجلس تعزیه، ۵ رادیو نمایش و ۴ نقالی در سه سالن نمایش و اماکن و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار شد.

۲۰ نمایش خیابانی، نقالی و تعزیه هم توسط هنرمندان قزوینی به روی صحنه رفت. در حاشیه این رویداد، کارگاه های آموزشی هم برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: قزوین به دلیل جایگاه رفیع و کم نظیری که در فرهنگ و هنر دارد باید زیرساخت های مناسبی داشته باشد  و حتما کمک می کنیم تا این امکانات برای مردم و هنرمندان مهیا شود.

اسماعیلی تصریح کرد: شعار دولت سیزدهم تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا تمرکززدایی را در دستور کار داریم و رویدادها را در استانها برگزار خواهیم کرد  تا توانمندی های هنری در معرض دید عموم قرار گیرد و شاهد شکوفایی بیشتری در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: جشنواره تئاتر صاحبدلان یک رویداد مقطعی نیست بلکه در طول سال برگزار می شود تا آًثار ماندگاری داشته باشد.

IMG_20230622_233630_998