۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » هنر و ادبیات آیینی
  • شناسه : 19004
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
  • ارسال توسط :
رویای آبی ” میوه چین” را روانه بازار کتاب کرد
رویای آبی ” میوه چین” را روانه بازار کتاب کرد

رویای آبی ” میوه چین” را روانه بازار کتاب کرد

این کتاب گذری بر زندگی و خاطرات سردار رشید اسلام ، شهید علی میوه چین دارد.

انتشارات رویای آبی کتاب ” میوه چین ” را در حوزه ایثار وشهادت در یکهزار نسخه روانه بازار کتاب کرد.

آرش شایسته نیا ، مدیر انتشارات رویای آبی با اعلام خبر فوق افزود: این کتاب گذری بر زندگی و خاطرات سردار رشید اسلام ، شهید علی میوه چین دارد که از سوی حسن شکیب زاده جمع آوری و تالیف گردیده است.

وی گفت: آن چه این کتاب را خواندنی  و دیدنی تر کرده است وصیت نامه های شهید بزرگوار و ضمائم کتاب مشتمل بر آلبوم عکس های شهید در دوران نوجوانی ، دوران دفاع مقدس خودرو شهید درمنطقه عملیاتی والفجر مقدماتی ، وداع مادر با پیکر شهید ، گواهی شناسایی پیکر شهید درمعراج الشهدا است .

شایسته نیا با اشاره به  روزنگار ۲۰ساله شهید علی میوه چین افزود: علی در۱۵خرداد سال ۱۳۴۱ در قزوین  به دنیا آمده است . مقطع تحصیلی ابتدایی را در دبستان شهید اعرابی (بابک سابق ) ، دوره راهنمایی را در مدرسه نوروزیان و دوره متوسطه را در هنرستان صنعتی انقلاب و در رشته مکانیک عمومی سپری می کند . همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهاد سازندگی، داوطلبانه و بدون دریافت حقوق ط یسال ۱۳۵۸ از سوی این نهاد انقلابی جهت کمک رسانی به مردم محروم روستاها به مدت ۶ماه در دورترین روستاهای منطقه الموت قزوین به کمک رسانی و فعالیت می پردازد . او در بهار سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده و در غروب ۱۸بهمن ماه سال۱۳۶۱ و در آستانه عملیات والفجر مقدماتی که به منظور تکمیل شناسایی ها و توجیه فرماندهان و مسوولین نظامی تیپ الهادی (ع) اعزام می شود ، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام شهادت  نائل می گردیده ودر گلزار باصفای شهدای قزوین به خاک سپرده می شود .

مدیر انتشارات رویای آبی در پایان با اشاره به یکی از خاطرات کتاب و با نقل قول از مادر آن شهید می گوید : مادر شهید بزرگوار قسم یاد کرده است که وقتی علی به دنیا می آید و شیرخواره است ، هر موقع که می خواهد به علی شیر دهد ، وضو یا تیمم می کرده است .