۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » فرهنگ و هنر » هنرهای تجسمی
  • شناسه : 15665
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
  • ارسال توسط :
رونمایی از پرتره نقاشی شجریان
رونمایی از پرتره نقاشی شجریان

رونمایی از پرتره نقاشی شجریان

این پرده قرار است به خانواده استاد تقدیم شود .

با حضور جمعی از شاگردان نسل دوم کارگاه تخصصی آواز استاد شجریان شامگاه سه‌شنبه اول مهرماه از پرده نقاشی پرتره استاد به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد ایشان رونمایی شد.

به گزارش “وقایع خبری ” به نقل از همشهری، در ابتدای مراسم ایلیا محمدی‌نیا، مدیر کارگاه تخصصی آواز استاد شجریان با بیان اینکه به خاطر شرایطی که بیماری فراگیر کرونا به‌وجود آورده، امکان برگزاری مراسمی برای رونمایی از پرده با حضور خانواده ایشان نبود، گفت: سال گذشته با همایون شجریان و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی جلساتی برای رونمایی این پرده داشتیم که در نهایت به پیشنهاد همایون شجریان قرار بود اواخر خرداد ‌ماه   ۹۹ این مراسم برگزار شود. همان‌طور که می‌دانید با فراگیری کرونا عملا این امکان فراهم نشد و به ‌نظر می‌رسد این روند تا مدت‌های مدید هم ادامه داشته باشد. در نتیجه تصمیم گرفتیم همزمان با تولد ۸۰ سالگی استاد با حضور جمع اندکی از شاگردان ایشان مراسم را برگزار کنیم.
حسین اسماعیلی هنرمند نقاش که پرتره استاد شجریان را نقاشی کرده، در این مراسم با اشاره به اینکه همیشه دوست داشتم به خاطر ارادتی که به بزرگان فرهنگ و هنر و به‌ویژه استاد شجریان داشته‌ام کاری کنم که خوشبختانه با جلساتی که با مدیر کارگاه آواز استاد داشتیم پیشنهاد این طرح را دادم، افزود: این پرده طی ۲ روز و با صرف ۱۸ ساعت زمان در ابعاد ۵۲/۳در ۳۰/۲ سانتی‌متر آماده شد.
مدیر کارگاه آواز استاد شجریان نیز افزود: این پرده قرار است به خانواده استاد تقدیم شود و در ادامه با توجه به پیشنهاد همایون شجریان تحویل خانه موسیقی شود تا با فراخوان خانه موسیقی این اثر به فروش برود و پول حاصل از آن به پیشنهاد همایون شجریان صرف هنرمندان مستعد حوزه موسیقی که برای فعالیتشان بضاعت مالی اندکی دارند شود.

نمایشگاهی از پرتره‌های شجریان
مدیر کارگاه تخصصی آواز در این مراسم همچنین از برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگ از پرتره‌های استاد شجریان و نمایشگاهی از عکس‌های پرتره استاد به مناسبت ۸۰ سالگی استاد شجریان هم خبر داد. در ادامه شاگردان حاضر در مراسم تولد استاد شامل مهدی امامی، وحید تاج، غلامرضا رضایی، مهران زمانی یکتا، رضا طیبی، علیرضا وکیلی‌منش، پارسا حسن‌دخت و علی خدایی با اجرای آوازی کوتاه به استقبال تولد ۸۰ سالگی محمدرضا شجریان رفتند. پایان بخش مراسم بریدن کیک تولد و گرفتن عکس یادگاری بود.

فهیمه پناه آذر؛ روزنامه نگار