۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 21932
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
  • ارسال توسط :
روند صعودی بیماری کرونا در استان قزوین بسیار نگران کننده است
روند صعودی بیماری کرونا در استان قزوین بسیار نگران کننده است

روند صعودی بیماری کرونا در استان قزوین بسیار نگران کننده است

از ظرفیت تخت‌های خالی بیمارستان‌های خصوصی و ارتش استفاده خواهد شد.

وقایع خبری- دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونا که در استانداری برگزار شد گفت: روند صعودی بیماری کرونا در استان بسیار نگران کننده است و اگر شرایط به اینگونه رقم بخورد کنترل این بیماری تا ۱۰ روز دیگر از دست دانشگاه علوم پزشکی خارج می شود و نیازمند کمک سایر استان ها خواهیم بود.

وی با توجه به روند صعودی این بیماری و کمبود تجهیزات پزشکی عنوان کرد: به دنبال ایجاد طرح واحدی به نام پرستاری در منزل هستیم و بیمارانی که دارای شرایط حاد نیستند در منزل قرنطینه خواهند شد.

 نامدار با بیان این که در صورت افرایش بستری ها، احداث بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه نیز پاسخگو نخواهد بود، گفت: در حال حاضر بیمارستان بوعلی ۱۸۰ تخت خالی، بیمارستان ولایت ۱۴۰ تخت خالی، بیمارستان شفا ۶۲ تخت خالی بیمارستان رازی ۱۰۰ تخت خالی برای بستری بیماران کرونایی دارد.

وی افزود: از ظرفیت تخت‌های خالی بیمارستان‌های خصوصی و ارتش، در صورتی که ظرفیت بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی تکمیل شود در مرحله آخر استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: تمامی ارگان ها و سازمان ها  خصوصا دانشگاه علوم پزشکی تا پایان قطعی این بیماری نیازمند همکاری و ادامه طرح شهید سلیمانی هستند.