۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12157
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
  • ارسال توسط :
روز قدس یادگار ماندگار خمینی کبیر
روز قدس یادگار ماندگار خمینی کبیر

روز قدس یادگار ماندگار خمینی کبیر

روز قدس فقط روز فلسطین نیست ؛ روز اسلام است .

* کبری درویش پیشه – مدرس دانشگاه

هنوز انقلاب اسلامی به یک سالگی خود نرسیده است  که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، امام خمینی “ره ”  در شانزدهم مرداد ماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هشت و در اقدامی عالمانه و مدبرانه  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام ” روز قدس ” نامگذاری کرده و از تمامی مسلمانان جهان می خواهند تا با برگزاری راهپیمایی خودجوش همبستگی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع ازحقوق مشروع ، مسلم و قانونی آن مردم  اعلام و به نمایش بگذارند .

امام خمینی “ره ” درباره روز قدس فرمودند : ” روز قدس فقط روز فلسطین نیست ؛ روز اسلام است . روز قدس ، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد . روز مقابله مستضعفین با مستکبران است ” .

نگاهی به نگرش های عمیق معمار کبیر انقلاب اسلامی بیانگر این است که حضرت امام خمینی “ره ” با خلق ” روز قدس ” تلاشی ستودنی در وحدت امت اسلامی داشته است تا ضمن بیان مظلومیت مردم به خاک و خون نشسته فلسطین ؛ آزادی قدس شریف را از چنگال صهیونیست های ددمنش  به مطالبه جهانی تبدیل نماید .

مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای روز قدس را ، روز دمیدن خون در رگ های امت اسلامی توصیف می نمایند . ایشان در سخنان خود می فرمایند : ” روز قدس ، این حرکتی که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و به حمدالله روز به روز بهتر و سال به سال گرم تر این حرکت ادامه دارد ، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنایی است . این فقط یک راهپیمایی نیست ؛ خونی است که در این روز در رگ های امت اسلامی می دود . علی رغم کسانی که می خواهند مساله فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشی سپرده شود ، این مساله را روز به روز زنده تر می کند و همین جور خواهد بود ” ( ۲۹ مرداد۱۳۹۱).

امروز در سایه سار آن حرکت ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی ” ره ” در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت ، تمام مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل به قیام برخاسته اند و تلاش دارند تا ضمن آزادی قدس شریف ، حیات پوشالی رژیم صهیونیستی را در بحران و مردابی سخت گرفتار کرده و اضمحلال و نابودی آن را شاهد باشند که نشانه های این بحران پس از دستاوردها و پیامدهای روز جهانی قدس به ویژه پس از شکست های خفت بار رژیم صهیونیستی در مصاف با حزب الله لبنان و حماس فلسطین به گونه ای روشن هراس و وحشت پایان ناپذیری را برای شیطان بزرگ ، آمریکا و صهیونیست ها رقم زده است .

شاید هراس از سقوط  و حذف از پهنه جغرافیایی و گم شدن در حافظه تاریخ  دلایل اصلی اتخاذ استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا با مشاوره محسوس و نامحسوس رژیم منحوس اسرائیل و شاهزادگان آل سعود در کاخ سفید باشد که به شهادت رساندن سردار ” قاسم سلیمانی ” و ” ابو مهدی المهندس ” در خاک عراق می تواند  نمونه بارز آن سیاست های دد منشانه ترامپ قمار باز باشد غافل از آن که ؛ ما ملت شهادتیم و در امتداد خون سردار شهید “قاسم سلیمانی ” ؛ ” به همه‌ی دنیا اعلام می کنیم که تا آخرین قطره‌ی خون و با آخرین توان خود در راه آزادی قدس شریف در میدان مبارزه خواهیم ایستاد و تا نابودی کامل رژیم کودک‌کش صهیونیستی در کنار ملت‌های آزادی‌خواه جهان خواهیم بود ” ( بخشی از بیانیه خانواده حاج قاسم به مناسبت روز جهانی قدس ) .