۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آداب و رسوم » استان ها » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 10530
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
  • ارسال توسط :
روز طبیعت در خانه بمانیم
روز طبیعت در خانه بمانیم

روز طبیعت در خانه بمانیم

با حضور مأموران پلیس از تردد شهروندان جلوگیری خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری قزوین گفت: با تعطیل شدن همه مراکز تفریحی و بوستانها از شهروندان قزوین درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت خود روز سیزده فروردین در خانه بمانند.

منوچهر حبیبی گفت : از همه شهروندانی که در شرایط خاص ایجاد شده با مسئولان همکاری کردند و در خانه ماندند تشکر می‌کنیم اما همچنان انتظار داریم این همکاری تداوم یابد.

وی بیان کرد: تصمیمات گرفته شده در کشور و استان برای کاهش بیماری و قطع زنجیره انتقال هر چند مشکلات و محدودیت‌هایی را برای همه ما ایجاد کرده اما تنها راه مقابله با این ویروس خطرناک است و غفلت از توصیه‌های بهداشتی می‌تواند همه زحمات انجام شده و تلاش کادر پزشکی را از بین برده و ما را وارد شرایط بحرانی‌تر کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از مسافرت شهروندان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس بوده و این روند باید تداوم یابد در غیر این صورت شاهد افزایش نگران کننده بیماران خواهیم شد.

حبیبی گفت: شهروندان قزوین با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران باید از بیرون رفتن در روز طبیعت هم خودداری کرده و در خانه بمانند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بر اساس یک رسم دیرین بیشتر مردم به دشت و صحرا و دامن طبیعت و بوستان‌ها می‌رفتند تا آخرین روز تعطیلات را سپری کنند اما امسال شرایط ویژه ای داریم و همه تعطیلات را در خانه گذرانده‌ایم و لازم است این روز را هم مدیریت کنیم و از خانه خارج نشویم.

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین تصریح کرد: شهروندان متوجه باشند که مراسم سیزده بدر را می‌توان در خانه گذراند و در صورت ریشه کن شدن بیماری آن را در پنجاه بدر جبران کرد لذا از تمام شهروندان قزوین درخواست می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کرده و برای حفاظ سلامت خود و خانواده و سایر شهروندان در خانه بمانند.

حبیبی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کشور و استان در روز طبیعت تمام پارک‌ها، فضاهای سبز شهری، اماکن تفرجگاهی و مراکز تفریحی تعطیل هستند و اگر افرادی در این مناطق حضور پیدا کنند تخلف کرده‌اند و با آنها برخورد شده و جریمه نقدی می‌شوند و خودروهای آنها نیز توقیف خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: برای جلوگیری از توقف و اسکان افراد در اماکن تفریحی، اجازه برپایی چادر در روز طبیعت به مسافران داده نمی‌شود و خدمات سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی این امکان نیز قطع شده و شهروندان خدماتی نخواهند گرفت لذا بهتر است خود و خانواده را به زحمت و خطر نیندازند و برای مسئولان نیز مشکل ایجاد نکنند.

حبیبی اظهار داشت: همه اقدامات انجام شده، محدودیت‌ها و سخت گیری ها فقط برای حفظ سلامتی شهروندان در مقابل بیماری کرونا اتخاذ شده و از همه شهروندان انتظار داریم با ما همراهی کنند.

وی گفت: در استان همه امکانات پزشکی، درمانی، اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی را بسیج کرده‌ایم تا ضمن بهبود بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا بتوانیم با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم و منطقی نیست عده‌ای با بی احتیاطی و سهل انگار و به بهانه چند ساعت تفریح غیر ضروری جان خود و خانواده‌هایشان و نیز شهروندان را به خطر انداخته و هزینه‌های سنگینی را به کشور و استان تحمیل کنند.

وی گفت: همه بلوارها، کنارگذرها و خیابان‌ها که محل تجمع افراد و تماس نزدیک افراد باشد و موجب انتشار بیماری شود در ردیف اماکن توقف ممنوع محسوب می‌شود و با حضور مأموران پلیس از تردد شهروندان جلوگیری خواهد شد.

حبیبی اظهار امیدواری کرد با همراهی مردم در روز طبیعت و ماندن همه در خانه از مشکلات این بخش کاسته شده و بتوان همچنان برای عبور از بحران برنامه ریزی کرد.