۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » روابط عمومی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 15781
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۴۳
  • ارسال توسط :
روابط عمومی ویدئویی
روابط عمومی ویدئویی

روابط عمومی ویدئویی

حجم عمده ای از مصرف ویدئو بر روی دستگاه های موبایل انجام می پذیرد.

وقایع خبری– شکی نیست که یک تصویر بیش از هزاران کلمه ارزش و تاثیرگذاری دارد. حال اگر هزاران مورد از آن تصاویر در کنار هم قرار بگیرند و یک ویدئو را تشکیل بدهند، چطور؟

طبق اظهار نظر جیمز مک کویوی، ارزش یک ویدئو یک دقیقه ای قابل مقایسه با چیزی در حدود ۱٫۸ میلیون کلمه است.

از آنجائی که ویدئو چنان نقش مهم و منحصر به فردی در درک و برداشت مخاطب و نیز حفظ و نگهداشت مفاهیم بازی می کند، یافته های مک کویوی دیدگاه و چشم انداز به مراتب روشن تری نسبت به اهمیت ویدئو در حوزه روابط عمومی برای ما ایجاد می کند، خصوصا در رابطه با بدست آوردن سرنخ.

امروزه، شرکت های کوچک و بزرگ در حال روی آوردن به برخی از مهمترین شبکه های اجتماعی موجود برای اشتراک گذاری پیام های ویدئویی خود هستند – و البته دلیل خوبی هم برای این کار خود دارند.

طبق اطلاعات اتاق فکر Pew Research Center مشخص شده است که ۶۵% از بزرگسالان آمریکایی یک پروفایل در شبکه های اجتماعی دارند و از وبسایت های شبکه سازی اجتماعی استفاده می کنند. امروزه این رقم تعداد بالایی در این حوزه در نظر گرفته می شود. این در حالی است که افراد متولد شده در سال های بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی (دهه ۸۰ میلادی به بعد) تقریبا در حدود ۳۰ ساعت در طول هر ماه را در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی سپری می‌کنند و این در حالی است که همین افراد حدود ۳۰ ساعت در هر روز را از شبکه فیسبوک استفاده می کنند.

سایت یوتیوپ که به عنوان دومین موتور جستجو بزرگ در فضای اینترنت شناخته می شود، مطمئنا راه زیادی را از آغاز تا به امروز طی کرده است. به عبارتی این زیرساخت دیگر فضایی برای دیدن آخرین ویدئوهای همرسان شده بصورت ویروسی نیست.

امروزه بسیاری از روابط عمومی ها، اقبال بسیار زیادی نسبت به استفاده از این شبکه ها و انتشار ویدئوهای آنلاین برای بیان داستان های خودشان و اشتراک گذاری پیام های شان با مخاطبان مسئولیت پذیر دارند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که این سایت فقط و فقط از سال ۲۰۰۷ فعالیت خودش را آغاز کرده است، اما امروز با سرعت رشد خودش تبدیل به یک بازیگر اصلی در عرصه روابط عمومی ویدئویی شده است.

 خوب، حالا باید دید تمام این تغییرات در کجا در حال شکل گرفتن است؟ برخی کارشناسان بر این باور هستند که حجم عمده ای از مصرف ویدئو بر روی دستگاه های موبایل انجام می پذیرد.

اجازه دهید یک لحظه به موضوع زیرساخت یوتیوپ بازگردیم. حداقل نیمی از بازدیدهای این سایت در سراسر جهان از طریق گوشی های موبایل انجام می شود. طبق اطلاعات گوگل، افرادی که از طریق گوشی های موبایل خود به شبکه یوتیوپ وارد می شوند، علاقه بیشتری به اشتراک گذاری محتوا از این سایت برای دوستان خود نسبت به دیگر افرادی دارند که به بازدید از این شبکه از طریق دستگاه های کامپیوتر رومیزی یا تلویزیون اقدام می کنند.

** نتیجه گیری:

 اگر هنوز روابط عمومی ها به طور کامل و همه جانبه از قابلیت های این شبکه استفاده نمی کنند، وقت را بیشتر تلف نکنند و دست به کار شوند!