۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روابط عمومی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 20969
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
  • ارسال توسط :
روابط‌عمومی، منبع موثق و پردازشگر اطلاعات بحران
روابط‌عمومی، منبع موثق و پردازشگر اطلاعات بحران

روابط‌عمومی، منبع موثق و پردازشگر اطلاعات بحران

روابط‌عمومی خاموش امکان اتصال جامعه به خاندان جهانی را میسر نخواهد کرد.


* دکتر باقر ساروخانی

ما در دنیایی زندگی می کنیم که شاهد نوعی “بیش آگاهی” یا به عبارتی حجم اطلاعاتی بسیار بالا هستیم و در این شرایط با توجه به کارکرد مهم روابط‌عمومی در موضوع اطلاع رسانی، اهمیت استراتژیکی دارد. در حال حاضر همه افرد جامعه از طریق دسترسی به اطلاعات و اخبار به خبرنگارانی تبدیل شدند که از طریق شبکه های اجتماعی به تولید و انتشار اخبار اقدام می کنند و حجم بسیار وسیعی در اطلاعات در طی روز حتی برای شخصی که در منزل حضور داشته باشد مخابره می‌شود، در واقع انحصار اطلاعاتی مختص حاکمیت و دولت ها از بین رفته که قبلاً تنها منابع انتقال اطلاعات بودند.

 در گذشته جوامع با مشکل کمبود اطلاعات مواجه بود و امروز با پدیده بیش اطلاعاتی مواجه است و در این میان نقش روابط‌عمومی‌ها به عنوان دروازه‌بانان اخبار، بسیار کلیدی و مهم است به این مفهوم که اطلاعات توسط روابط‌عمومی باید مورد غربالگری قرار گرفته و صحت آن تایید شده و بعد در فرایند انتشار قرار گیرد.

 در واقع روابط‌عمومی به عنوان استناد اطلاعاتی برای تشخیص وثوق و اعتماد به اطلاعاتی که منتشر شده، نزد افکارعمومی جایگاه ویژه ای دارد؛ به این مفهوم که اخبار منتشر شده از روابط‌عمومی ها ارزشمند و قابل اطمینان قلمداد شوند و به گونه ای روابط عمومی‌ها ارزش اطلاعاتی تولید کنند.

 به این ترتیب روابط‌عمومی خاموش امکان اتصال جامعه به خاندان جهانی را میسر نخواهد کرد و با توجه به اینکه اساساً کارکرد روابط‌عمومی با تبلیغات متفاوت است و بر خلاف آن در جستجوی سود و منافع شخصی نیست، لذا در رواج سبک زندگی سالم در دوران بحران‌هایی نظیر کرونا، کارکردهایی دارد که با استناد به موارد ذکر شده می تواند در ایجا شهروندان هوشمند و آگاه سازی آنها در این شرایط نقشی مهم و تاثیرگذار ایفا نمایند.