۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 8424
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
  • ارسال توسط :
رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران  هستند
رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران  هستند

رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران هستند

آسیب‌های اجتماعی با به میدان آمدن نهادهای مردمی به حداقل ممکن خواهد رسید

به گزارش وقایع خبری ؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، افزود: قوه قضاییه باید به اضافه کردن ظرفیت نهادهای مردمی به ظرفیت خود لبخند بزند چرا که بدون نیاز به افزودن ساختار اداری و نیروی انسانی جدید، یک نیروی کارآمد و ارزشمند همراه و همکار قوه قضاییه شده و دستگاه قضایی از قوت چند برابر برخوردار می‎شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه سندی متین و دقیق و مبتنی بر قانون است، اعلام کرد: ماه مبارک رمضان جلسه دیگری با فعالان نهادهای مردمی تشکیل خواهیم داد تا دستاوردها، اشکالات و میزان اجرایی شدن این سند مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه سند همکاری سازمان‎های مردم‌نهاد با قوه قضاییه طی شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، اظهار کرد: می‌توانستیم این جلسه را با حضور معاونین تشکیل دهیم اما اصرار بر این بود که جلسه با این ترکیب یعنی حضور همه ارکان قوه قضاییه تشکیل شود و این اولین جلسه در این سطح با بخشی خارج از قوه قضاییه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: پیش از این هم می‎توانستیم این جلسه را برگزار و از یک آرزو و آرمان برای تدوین ساز و کار مشارکت سازمان‎های مردمی با قوه قضاییه صحبت کنیم اما امروز این سند و ساز و کار پیش روی ما قرار دارد و می خواهیم کلید اجرای آنرا بزنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی بر همین اساس به همه بخش‎های قوه قضاییه و رؤسای سازمان‎ها و معاونین دستور داد بر اساس این دستورالعمل ارتباط خود با سازمان‎های مردم‎نهاد را تعریف کرده و این حس همکاری را به همه بخش‎های قضایی حتی در دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروه‎هایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش می‎کنند، ضابطه‎مند و نهادینه شوند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جلسات فصلی مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاه‎های مختلف برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی اظهار کرد: وقتی رهبر انقلاب فرمودند به بروید سراغ مردم بروید، دیدیم نیروی عظیمی با احساس مسئولیت آماده کمک برای حل مسائلی است که با روال اداری نمی‎توان آنها را حل کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران هستند و باید به هر حال این آسیب‎ها حل شود. به نظرم آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و موضوعاتی که برای همه ما رنج‎آور است، با به میدان آمدن مردم نهادها حل شده یا به حداقل ممکن می‎رسد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه با تدوین سند تعامل سازمان‎های مردمی با قوه قضاییه حلقه وصل این دو مجموعه طراحی شده، تصریح کرد: این ساز و کار خوبی که طراحی شده باید اجرایی شود تا ضعف‎ها و قوت‎های آن مشخص شود و اگر لازم شد می‎توانیم با تکمیل آن یا تدوین اسناد دیگر همچون نظام‌نامه اجتماعی گام‎های بعدی را برداریم.

گفتنی است دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد استفاده از ظرفیت مغفول مانده همه گروه‎ها و نهادهای مردمی تدوین شده و اهداف آن تقویت رویکرد مشارکت مردمی و افزایش تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه، تسهیل عملکرد نهادهای مردمی در موضوعات مختلف، ارتقاء توانمندی و تقویت ظرفیت نهادهای مردمی و بهره‎مندی از ظرفیت این نهادها در راستای تحقق اهداف و مأموریت‎های دستگاه قضایی عنوان شده است.