۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » تهران » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 822
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
  • ارسال توسط :
رمز وفاداری مردم، پیروی از آرمان امام و رهبری است
رمز وفاداری مردم، پیروی از آرمان امام و رهبری است

رمز وفاداری مردم، پیروی از آرمان امام و رهبری است

آقایان و مسئولان، مستضعفان جانشان به لب رسیده و کاردشان نیز به استخوان رسیده و نزدیک است به حلقوم هم برسد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه با بیان اینکه رمز وفاداری مردم، پیروی از آرمان امام و رهبری است، گفت: پیش از پیروزی انقلاب شما مردم از امام راحل الهام گرفتید و در دوره انقلاب تبعیت کردید و بعد از امام هم تمسک به رهبری شما را وفادار کرده است.
آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به اینکه شما مردم به اسلام وانقلاب وفادار هستید، افزود: رمز این وفاداری متمسک شدن شما به، ولی و ولایت است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان کشور گفت: آیا شاهد گرانی‌های سرسام آور هستید؟ می‌بینید مردم و طبقه مستضعف در چه وضع و شرایطی هستند؟ چه برنامه‌ای دارید؟ وی ادامه داد: نمی‌شود مسئولان در مکان‌های دربسته زندگی کنند و مردم به آن‌ها دسترسی نداشته باشند، برادران مسئول، حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند ممکن است مردم گرفتاری و مصیبت داشته باشند، به دادشان برسید، ببینید چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟ خطیب نماز جمعه تهران افزود: از رهبر معظم انقلاب یاد بگیرید، زیرا مرتب با دانشجویان ملاقات دارند، حرف‌های آن‌ها را می‌شنوند و جواب آن‌ها را می‌دهند، شما که دیگر از رهبر انقلاب بالاتر نیستید پس اگر خودتان هم نمی‌توانید باید یک نفر را مشخص کنید که بین مردم بیاید و در جای عمومی با مردم حرف بزند و حرف‌ها و درد دل‌های آن‌ها را بشنود چرا بین خود و مردم حاجب قرار داده اید؟ آیت الله موحدی کرمانی گفت: لازم است از رئیس قوه قضاییه تشکر کنم، زیرا هم در بین مردم حاضر می‌شود و هم برخورد قاطع و انقلابی با تازیان ناصالح انقلاب دارد و همچنین وعده داده است که به این برنامه ادامه خواهد داد، هم از برنامه‌ها و هم از وعده‌های ایشان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به تورم موجود در جامعه اظهار داشت: مسئولان محترم، آیا شاهد گرانی‌های سرسام آور هستید؟ می‌بینید مردم و طبقه مستضعف در چه وضع و شرایطی هستند؟ چه برنامه‌ای دارید؟ دولت شما که الحمدلله دولت تدبیر و امید است و می‌گویید کلید هم که دارید، پس مشکلات قفل شده را با کلیدتان حل کنید، قفل‌ها را باز و گرانی‌ها را حل کنید، اگر دیدید قفل با کلید باز نمی‌شود پس با چکش آن را باز کنید. خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر هم دیدید تدبیر شما کارساز نیست و کلید هم نمی‌تواند قفلی را باز کند، با نخبگان و افراد آگاه و با تجربه مشورت کنید و از نظر آن‌ها استفاده کنید.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به سمت حل این معضل گام بردارند اظهار داشت: آقایان و مسئولان، مستضعفان جانشان به لب رسیده و کاردشان نیز به استخوان رسیده و نزدیک است به حلقوم هم برسد. وی در ادامه با اشاره به مشکل قیمت مسکن و اجاره بها در جامعه گفت: چرا اجاره بها اینقدر بالا رفته، مردم نه می‌توانند خانه بخرند و نه می‌توانند رهن کنند و نه می‌توانند اجاره کنند، وضع اجاره بها را حل کنید، زیرا مشکل سختی برای جامعه است. آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: آمار طلاق نیز بالا رفته و این‌ها مسائل مهمی است که همه مسئولان از دولت، مجلس و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند و مشکل را حل کنند.