۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فارس
  • شناسه : 27825
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
  • ارسال توسط :
رمال تلگرامی به دام افتاد
رمال تلگرامی به دام افتاد

رمال تلگرامی به دام افتاد

این متهم از ۶۰ نفر دیگر حدود ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیاردی از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش “وقایع خبری” ، سرهنگ حشمت سلیمانی افزود: بدنبال شکایت خانمی ۳۴ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۶۷۰ میلبون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی موفق شدند پسر ۲۲ ساله کلاهبردار را در یکی از محلات شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه و در مواجه شدن با دلایل و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبان و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردم.
سرهنگ سلیمانی با اشاره به این که متهم با این شگرد از ۶۰ نفر دیگر حدود ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، اظهارداشت: این کلاهبردار حرفه‌‎ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.
این مقام سایبری تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند. تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند؛ لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را به نشانی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.