۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 37152
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۳
  • ارسال توسط :
رقابت بیش از ۳۰ هزار نفر در آزمون‌های هنری کشور
رقابت بیش از ۳۰ هزار نفر در آزمون‌های هنری کشور

رقابت بیش از ۳۰ هزار نفر در آزمون‌های هنری کشور

تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری چهل و یکمین آزمون ادواری و سومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر از ۲۶ مرداد تا سوم شهریور گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

محمدحسین اسماعیلی افزود: سومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور ۲۲هزار و ۶۶۸ شرکت‌کننده و چهل و یکمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور ۷هزار و ۵۹۲ شرکت‌کننده، در ۲۹ رشته در ۸۵ حوزه آزمون و در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های نظری و عملی است که به صورت سراسری و همزمان، به منظور فراگیری و ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بستر‌های لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: در این دوره از آزمون‌های جامع و ادواری در مجموع ۳۰هزار و ۲۶۰ نفر در سامانه اعلامی ثبت نام کردند که از این تعداد، متقاضیان مرد ۲۲هزار و ۴۸۳ نفر و متقاضیان خانم ۲۲هزار و ۴۸۳ نفر بودند، آزمون عملی از ۲۶ مرداد تا اول شهریور و آزمون نظری به صورت حضوری- آنلاین در روز‌های یکم تا سوم شهریور برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها از پنجم شهریور در سامانه آزمون هنر به نشانی honarazmoon.ir اعلام خواهد شد.

دومین آزمون جامع و چهلمین آزمون ادواری و استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر خرداد امسال با حضور حدود ۴۲ هزار نفر در ۳۳ رشته فرهنگی و هنری و ۶۰ استاندارد مهارتی در دو بخش عملی و نظری به صورت حضوری- برخط برگزار شد که این تعداد نسبت به دی ماه سال گذشته، ۲۵ درصد رشد داشت.