۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش » درمان » سفر » نظام سلامت
  • شناسه : 10544
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
  • ارسال توسط :
رعایت چند نکته مهم به هنگام  سفر های ضروری
رعایت چند نکته مهم به هنگام  سفر های ضروری

رعایت چند نکته مهم به هنگام سفر های ضروری

در صورت داشتن تب و سرفه مطلقا مسافرت نکنید

 سفر نکردن و ماندن در خانه یکی از راه‌های متوقف کردن انتقال زنجیره‌ای ویروس کرونا در این روزها است؛ اما اگر فردی بنا به هر دلیلی مجبور به سفر شد چه نکاتی را باید رعایت کند؟

یکی از جدی‌ترین توصیه‌هایی که این روزها همه‌ی ما باید جدی بگیریم این است که تا جای ممکن از سفرهای بین شهری و درون شهری غیرضروری بپرهیزیم.

سازمان جهانی بهداشت نیز بارها نسبت به این موضوع یعنی سفر نکردن هشدار داده است. به‌طور کلی عدم حضور در اماکن پرجمعیت خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و به عبارتی زنجیره‌ی انتقال آن را قطع می‌کند.

 اغلب کشورهای جهان نیز با تعطیل کردن مدارس، ادارات و همچنین بستن مرزهای زمینی و هوایی اقدام به مقابله با بیماری کووید ۱۹ کرده‌اند؛ بنابراین اگر مسافرت شما ضروری است و نمی‌توانید آن را لغو کنید، باید برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا یا در صورت مشکوک بودن به این ویروس برای پیشگیری از انتقال این ویروس به سایر افراد نکات بهداشتی را رعایت کنید.

رعایت فاصله با افراد مشکوک به کرونا

از تماس مستقیم با افراد دارای تب و سرفه خودداری کنید و به طور مرتب دست‌های خود را با محلول ضدعفونی کننده یا الکل  ضدعفونی کنید.

هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بپوشانید

حتما همراه خود دستمال کاغذی تمیز داشته باشید، در صورت سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید و آن را در یک نایلون پلاستیکی و یا محفظه در دار بیاندازید.

اگر ناگهانی سرفه برایتان پیش آمد و دستمال کاغذی در دسترس نداشتید، بلافاصله آرنج خود را جلوی دهان و بینی خود گرفته و در بین فاصله باز و ساعد دست خود عطسه کنید.

ماسک آلوده را دور بیاندازید

در صورت استفاده از ماسک اطمینان داشته باشید که دهان و بینی شما را بپوشاند، در صورت آلوده شدن ماسک به ترشحات عطسه و سرفه ماسک آلوده را در کیسه یا سطل زباله دردار انداخته و در آن را گره بزنید و دستان خود را آب و صابون بشویید یا با الکل  ضدعفونی کنید.

از غذاهای خام استفاده نکنید

در طول مسافرت حتما از غذاهای پخته استفاده کنید؛ در حین سفر و داشتن علائم تب و سرفه حتما خدمه هواپیما، قطار یا اتوبوس را مطلع کنید.

از تماس با وسایل اماکن عمومی خودداری کنید

در حین مسافرت از لمس میله‌های اتوبوس و صندلی‌ها چه در اتوبوس و چه در هواپیما خودداری کنید. در طول مسافرت از تماس نزدیک با حیوانات خودداری کنید، تا حد ممکن است پذیرایی‌های هواپیما و اتوبوس استفاده نکنید، برای خود بطری آب اختصاصی در کیف داشته باشید.

سیگار منبع آلودگی است

استفاده از سیگار خود یک عامل آلوده کننده خواهد بود؛ حتما دستکش به دست کنید، زیرا کارت پرواز و بلیت اتوبوس می‌تواند آلوده به ویروس باشد.

به صورت خود دست نزنید

در حین مسافرت به صورت خود به خصوص بینی، چشم و دهان دست نزنید.

حواستان به کارت‌های عابر باشد

 کارت عابر بانکی را که استفاده نمودید در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیبتان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی نمایید.برای پرداخت وجه در طول سفر از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارت خوان بکشید و خود دریافت کننده وجه نیز خودشان مبلغ و رمز کارت وارد کنند.

اگر تب و سرفه دارید، سفر نکنید

در صورت داشتن تب و سرفه مطلقا مسافرت نکنید، در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس حتما با پزشک و یا مراکز بهداشتی و یا درمانی تماس گرفته و آن‌ها در جریان مسافرت قبلی خود بگذارید.