۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 13176
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
  • ارسال توسط :
رعایت نکردن فاصله اجتماعی، موج دوم کرونا را به دنبال دارد
رعایت نکردن فاصله اجتماعی، موج دوم کرونا را به دنبال دارد

رعایت نکردن فاصله اجتماعی، موج دوم کرونا را به دنبال دارد

استفاده از ماسک،بیماری را تا حدود 30 درصد کاهش می‌دهد .

حفظ فاصله اجتماعی و دیگر موارد بهداشتی همچون ماسک زدن و شستن دست ها، نیاز به قرنطینه‌های آتی را برطرف خواهد کرد.
به گزارش” وقایع خبری ” ، محققان علوم پزشکی در موسسه سلامت جهانی بارسلونا در اسپانیا اعلام کردند در صورتی که فاصله اجتماعی رعایت نشود و مردم ماسک نزنند، موج دوم کرونا ایجاد خواهد شد.
رفتار فردی، نقشی مهم در پیشگیری از موج دوم عفونت‌های کووید ۱۹ ایفا می‌کند؛ در واقع، حفظ فاصله اجتماعی و دیگر موارد بهداشتی همچون ماسک زدن و شستن دست ها، نیاز به قرنطینه‌های آتی را برطرف خواهد کرد.
یافته‌های محققان که نتایج آن در شماره اخیر نشریه نیچر رفتار انسانی منتشر شد نشان می‌دهد در کشور‌هایی که هنوز شاهد موج دوم کرونا نبوده اند، قرنطینه باید دست کم برای ۶۰ روز اجرا شود و بازگرداندن شرایط نیز به صورت تدریجی انجام گیرد تا خطر موج دوم کرونا به حداقل کاهش یابد.
دکتر خاویر رودو سرپرست گروه محققان موسسه سلامت بارسلونا می‌گوید ارزیابی خطر، بسیار مشکل است، زیرا اطلاعات کافی درباره افراد مبتلا و گستره ایمنی جمعیت‌ها در دسترس نیست.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان می‌گویند در هر حال استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و استفاده از محافظ صورت، در مدت اخیر، نتایج خوبی برای جامعه بشری در پی داشته است و احتمال انتقال بیماری را تا حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و در صورتی که دوری از یکدیگر به صورت کامل اجرا شود این خطر تا ۵۰ درصد کمتر خواهد شد.
نتایج این بررسی نشان می‌دهد حتی در کشور‌هایی که منابع کافی برای آزمایش همه مردم و یافتن افراد آلوده در اختیار ندارند، تقویت اجتماع با استفاده از روش‌های یاد شده، ابزاری مهم برای توقف روند انتقال ویروس است.