۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 12865
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
  • ارسال توسط :
رسیدگی به پرونده های قضائی متهمان زندانی از طریق ویدئو کنفرانس
رسیدگی به پرونده های قضائی متهمان زندانی از طریق ویدئو کنفرانس

رسیدگی به پرونده های قضائی متهمان زندانی از طریق ویدئو کنفرانس

هماهنگی لازم بر ای اخذ امضا الکترونیکی متهمین در زندان صورت گرفته است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: با توجه به راه اندازی سامانه ارتباط تصویری با زندان مرکزی استان جلسات رسیدگی متهمین زندانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

حسین رجبی در گفتگو با” وقایع خبری ” از آغاز رسیدگی به پرونده‌های قضائی از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان تاکستان خبر داد و گفت : با توجه به راه اندازی سامانه ارتباط تصویری با زندان مرکزی استان برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی افزود: هماهنگی لازم بر ای اخذ امضا الکترونیکی متهمین در زندان صورت گرفته است و چنانچه شعبه‌ای جهت رسیدگی به حضور متهم در محل دادسرا نیاز داشته باشد، می‌بایست احضار متهم با ذکر دلایل حضور، در صورت مجلس قید شده و سپس متهم از زندان اعزام شود.

رجبی در خصوص لزوم ورود به حوزه رسیدگی الکترونیک گفت: امروزه فناوری‌های مدرن الکترونیکی از جایگاه ویژه ای در سیستم عدالت کیفری برخوردار شده، بنابراین همانطور که از این ویژگی برای کشف جرم و شناسایی مجرمان و جمع آوری دلایل و مدارک استفاده می‌شود، لازم است در رسیدگی‌های قضائی نیز از این فناوری نهایت بهره را برد چرا که این شیوه از رسیدگی صرفه جویی در وقت، هزینه و تسهیل روند انجام اقدامات قضائی را به همراه خواهد داشت.