۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » رسانه ها » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 4353
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۰
  • ارسال توسط :
  • منبع : صبح قزوین
رسانه یکی از  مهمترین علل ماندگاری حماسه عاشورا است
رسانه یکی از  مهمترین علل ماندگاری حماسه عاشورا است

رسانه یکی از مهمترین علل ماندگاری حماسه عاشورا است

در دوران بنی امیه رسانه مخالف دین، همه توانش را به کار گرفت تا نام خدا و رسول اسلام را از صحنه گیتی حذف کند

صبح قزوین : مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه رسانه یکی از مهمترین علل ماندگاری حماسه عاشورا است، گفت: ایفاگر این نقش فاخر و مهم در عصر عاشورا و بعد آن، حضرت زینب(س) است.

محفل اهالی رسانه استان قزوین با عنوان «هیئت القلم» با همکاری بسیح رسانه و اداره‌کل اوقاف استان قزوین در حسینیه امینی‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در این مراسم اظهار کرد: در طول تاریخ علل عدیده‌ای برای شکل‌گیری واقعه عاشورا ذکر کردند که اصلی‌ترین دلیل، انحراف از مسیر واقعی دین بعد از رحلت شهادت گونه رسول اکرم(ص)، رفاه طلبی، لقمه حرام، دنیا پرستی و چشم طمع داشتن به کسب پست و مقام از سوی خواص آن دوره است.

وی افزود: رسانه از مهمترین مولفه‌ها و عوامل اثرگذار در حماسه کربلاست، زیرا همین نقش رسانه بود که منجر به تنها گذاشتن امیرالمومنین(ع) در کنار بستر رسول اکرم(ص) و بعد از آن شکل‌گیری سقیفه شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: در دوران بنی امیه رسانه مخالف دین، همه توانش را به کار گرفت تا نام خدا و رسول اسلام را از صحنه گیتی حذف کند، اما این امر در کربلا با قلع و قمع سیدالشهدا(ع) و یارانش متبلور شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین علل ماندگاری حماسه عاشورا، رسانه است، گفت: ایفاگر این نقش فاخر و مهم در عصر عاشورا و بعد آن، حضرت زینب(س) است.

مجیدی بیان کرد: عاشورا جولانگاه دو رسانه امپریالیستی، استکباری و ضددینی و از سوی دیگر رسانه مطلوب اسلامی و دینی بود که حضرت زینب(س) ثابت کرد رسانه اثرگذار در اعصار مختلف، رسانه همراه دین است.

وی تصریح کرد: خداوند همه انسان‌ها و خصوصا کسانیکه ادعای پیروی از مکتب پیامبر اسلام(ص) را دارند آزمایش می‌کند و در این راستا همه انبیاء به شیوه‌های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته و سرافراز شدند.

این مسئول عنوان کرد: در جریان تفکر اثرگذار شیعه مهمترین معیار و شاخص امتحان، ولایت و امامت است، زیرا خیلی از کسانیکه به سید شهدا(ع) ارادت داشتند در زمان امتهان مغلوب شدند.

وی بیان کرد: فعالان رسانه رسالت تبیین و ترویج تفکر ناب اسلام و اهل بیت را برعهده دارند و در واقع امتهان اهالی رسانه در مقابل امام و ولی‌اش، نوع قلم و هدفگذاری‌ای است که انتخاب می‌کند.

مجیدی ابراز کرد: رسانه روشنگر به جای افشاگر، رسانه مطلوب الهی است، بنابراین رسانه‌ای که به نام تبیین مسائل مختلف اسلامی و روشنگری، به افشاگری بی‌هدف می‌پردازد رسانه مطلوب دینی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه دینی همواره به دنبال هدایت و دستگیری از جامعه است، افزود: رسانه دینی باید در مسیر تبیین افکار بلند و ارزشمند ولایت فقیه قدم بردارد و در غیر این صورت اگر رسانه‌ای در جهت آگاهی بخشی در حوزه فرامین الهی به وظایفش عمل نکند در مسیر دین حرکت نمی‌کند.

مدیرکل اوقاف استان قزوین بیان کرد: رسانه یا همراه دین و یا ضد دین است و در حوزه رسانه دینی، اهالی رسانه وظیفه دارند که تبیین گر مسائل روز جامعه بوده و فرامین ولایت فقیه را در جامعه ساری و جاری کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از رسانه‌ها در طول این سال‌ها به جای روشنگری به افشاگری نادرست پرداختند به طوریکه امروز حتی اگر کسی بخواهد به دستاوردهای انقلاب اشاره کند به آدم بی‌سواد و ناآگاه از مسائل روز و یا به آدم بی‌درد یا سرسپرده به جایگاه و مقامش متهم می‌شود.

مجیدی در پایان گفت: اگر رسانه‌هایی که از بدو پیروزی انقلاب پای نظام بوده و از دستاوردهای انقلاب حمایت کردند به تکلیف زینبی خود خوب عمل کنند، بسیاری از مشکلات خودساخته ما قطعا قابل حل خواهد بود.