۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » بسیج » جامعه » سپاه » فرهنگ عمومی » قزوین » نیروهای مسلح
  • شناسه : 1712
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
  • ارسال توسط :
رسانه ها مهم ترین ابزار جنگ رسانه ای هستند
رسانه ها مهم ترین ابزار جنگ رسانه ای هستند

رسانه ها مهم ترین ابزار جنگ رسانه ای هستند

فعالان بسیج رسانه فرماندهان تبیین و تفسیر تازه رسانه هاهستند .

مشکل غرب با سیرت انقلاب اسلامی است نه با صورت انقلاب اسلامی .

سردار دکتر بهروز اثباتی ، رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح  در نهمین جلسه از سلسله نشست های ” دفاع همچنان باقی است ” که با موضوع ” جایگاه رسانه در عملیات روانی”  ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و به همت بسیج رسانه استان قزوین در ساختمان ستادی  دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد ؛ با بیان مطلب فوق افزود: مشکل غرب با انقلاب اسلامی این است که آنان با یک تفکر مواجه شده اند ، تفکری که به آنان ضربه می زند و کاخ آنان را به لرزه در می آورد .

وی تصریح کرد : این تفکر منبعث از اندیشه امام خمینی ” ره” است . حضرت امام خمینی ” ره” وقتی جنگ آغاز شد می فرمایند که رسانه ها در دفاع مقدس حق ندارند که دروغ بگویند چرا که در فلسفه انقلاب اسلامی ، دروغ گویی مجاز نیست .

سردار اثباتی جهان بشری را جهان رسانه ها دانست و گفت :  رسانه ها هم ذات انسان ها هستند ؛ آدم وقتی به دنیا می آید ، وقتی گریه می کند ، وقتی اولین نوازش را از مادرش دریافت می کند ، کار رسانه ای انجام داده است . پس باید به این سوال پاسخ داد که انسان ها هستند که رسانه ها را به کار می گیرند یا رسانه ها انسان را به اختیار خود درآورده اند .

وی انسان ها را به سه دسته انسان حقیقی ، انسان مجازی و انسان مجازی شده دسته بندی کرد و افزود: انسان حقیقی انسان روبروی ما است ، او را می بینیم و با او حرف می زنیم و انسان مجازی شده ، انسانی است که پیش ما نیست و در به در بدنبال فضای مجازی است . انسانی است که در جمع است اما با جمع نیست . انسان مجازی هم انسان تمدن سازی نمی باشد اما می توان گفت ابزار تمدن سازی است .

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این نکته که رسانه ها اکنون کارجدیدی پیدا کرده اند و به دمبال تحمیل کردن یک ایده اند ؛ جنگ امروزی را جنگ نرم عنوان کرد و افزود: رسانه ها مهم ترین ابزار جنگ رسانه ای هستند .

دکتر اثباتی با توجه به جایگاه توئیتر در نظام رسانه ای در جهان خاطر نشان کرد: ترامپ را بدون توئیتر هیچ  بدانید . قدرت گرفتن ترامپ ماحصل تکنولوژی رسانه و شبکه محور شدن رسانه است .

وی تاکید کرد: نه تنها ترامپ بلکه تمامی کسانی که سبک مدیریتی ترامپ را در پیش گرفته اند ، از رسانه توئیتر استفاده می کنند .

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که انقلاب اسلامی در حال گذر از حکومت سازی به جامعه سازی است ؛ گفت: باید انقلاب اسلامی را تداوم دهیم ؛ تشکیل دولت محل گذر است و باید بگذرد و به جامعه اسلامی برود و تمدن اسلامی را خلق کند .

دکتر اثباتی با بیان وظایف بسیج رسانه ، اعضای بسیج رسانه را فرماندهان عرصه جنگ نرم عنوان کرد و افزود:فعالان بسیج رسانه فرماندهان تبیین و تفسیر تازه رسانه هاهستند ؛ رسانه هایی که ایثار را نشان میدهد.

عکسها: صبح قزوین