۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 36812
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
  • ارسال توسط :
رسانه ها باید در بسط اخلاق در جامعه نقش آفرینی ویژه تری داشته باشند
رسانه ها باید در بسط اخلاق در جامعه نقش آفرینی ویژه تری داشته باشند

رسانه ها باید در بسط اخلاق در جامعه نقش آفرینی ویژه تری داشته باشند

اعتقاد دارم کمک و همراهی بخش خصوصی با مجموعه های رسانه ای سرمایه گذاری و توجه به یک رسالت اجتماعی است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه های استان قزوین گفت: مجموعه رسانه ای استان قزوین نسبت به آن چیزی که انتظار جامعه از یک مجموعه موثر در حوزه اطلاع رسانی و شکل دهی افکار عمومی و اجتماعی است، تلاش زیادی می کنند که این مهم شایسته تقدیر است.
وی افزود: هرچند آن چیزی که حاصل می شود متناسب با حمایت ها است و اگر شرایط مهیاتر و حمایت بیشتر شود شکوفایی بیشتری را شاهد خواهیم بود ولی نمی توان این تلاش ها را نادیده گرفت.
اعلایی ضمن تشکر از تمامی فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی که از رسانه در ایام اخیر حمایت کرده اند، گفت: تمامی رسانه ها به ویژه رسانه هایی که در بازدیدهای صنعتی همراهی می کنند شاهد هستند که همیشه سفارش حمایت از رسانه ها را کرده ام و اعتقاد دارم کمک و همراهی بخش خصوصی با مجموعه های رسانه ای سرمایه گذاری و توجه به یک رسالت اجتماعی است.
استاندار قزوین با بیان اینکه رسانه ها باید نسبت به اثرگذاری حساسیت داشته باشند، اضافه کرد: آن چیزی که می توان انتظار داشت رسانه ها در فعالیت های خود آن را مدنظر قرار دهند، حرفه ای گری است و این مهم را باید چه به صورت شخصی و چه به صورت مجموعه ای دنبال کنند.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای رسانه ای استان جای تشکر دارد، افزود: آن چیزی که در جامعه چند ۱۰ میلیون نفری کشور تاکید بر آن لازم است و در گذشته مغفول بوده است توجه به اخلاق است که خوشبختانه قاطبه فعالین رسانه ای استان مقید به اخلاق هستند و در نقد، گفتگو و مجادله های سلیقه ای، باوری و اجرایی این موضوع به وضوح مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه به عنوان خدمت گذار مردم بر موضوع اخلاق تاکید ویژه داریم، افزود: رسانه ها باید در بسط اخلاق در جامعه نقش آفرینی ویژه تری داشته باشند و به دور از موضوعات سلیقه ای و شخصی آن را در جامعه نهادینه کنند.
اعلایی با بیان اينکه پیگیری منافع مردم باید از دیگر رسالت های رسانه ها باشد که در کانون توجه رسانه ها قرار بگیرد، گفت: مردم از هر حیثی به بصیرت، تشخیص و پختگی لازم رسیده اند و تمامی مجموعه ها را ارزیابی می کنند و می دانند که کدام رسانه منافع آنها را دنبال می کند و می تواند موتور محرک تغییرات رو به جلو باشد، در همین راستا به همه کسانی که در فضای رسانه فعالیت می کنند اعلام می کنيم تا وقتی رفتارهای حرفه ای و توأم با اخلاق و در راستای منافع مردم باشد از آنها حمایت خواهیم کرد.
استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین توانایی این را دارد که بیش از پیش به مردم کشور و حتی مردم دنیا معرفی شود و مزیت های استان تا به امروز به درستی معرفی نشده است، به همین دلیل این موضوع می تواند به عنوان یک کار ویژه مشترک بین مجموعه اجرایی و رسانه ها قرار گیرد و استان را به نحو بهتری در سطح کشور معرفی نماید.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دشمنان به این باور رسیده اند که درخت انقلاب اسلامی تنومند و پرثمر تر از گذشته به مسیر خود ادامه می دهد ولی همچنان به دشمنی خود ادامه مي دهند و به دنبال توطئه های جديد هستند، در همین راستا یکی از زمان های تبلور حضور مردم در حمایت از نظام و خنثی شدن توطئه های دشمنان انتخابات است که همه باید در کنار يکديگر برای رقابتی شدن، شفافیت فضا و باشکوه تر برگزار شدن انتخابات برنامه ریزی کنیم و گام اساسی برای توسعه کشور برداریم.