۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » رادیو و تلویزیون
  • شناسه : 26341
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
  • ارسال توسط :
رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد
رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد

رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد

مراسم معارفه دکتر جبلی برگزار شد.

مراسم معارفه دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس مجلس، مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از مدیران و کارکنان رسانه ملی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم که دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند ،حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) حکم ریاست دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی  را قرائت کرد. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم مهر ۱۴۰۰، با صدور حکمی دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند

آقای دکتر علی عسکری در این مراسم گفت: از محضر مقام معظم رهبری تشکر می کنم که بیانات و تعابیر ایشان سرمایه این دنیا و ذخیره آخرت برای بنده است.

برگزاری مراسم معارفه دکتر جبلی رئیس سازمان صدا و سیما

وی گفت: وقتی من وارد سازمان شدم زمانه ویژه و سازمان در معرض سختی های خاصی بود. سازمان و کشورمان از طریق شبکه های ماهواره ای و دیگر رسانه ها در معرض بزرگ ترین جنگ رسانه ای قرار گرفته بود. رئیس سابق رسانه ملی ادامه داد: در درون هم با نامهربانی های دولت شرایط ویژه ای برای سازمان ایجاد شده بود.در آن شرایط بنده در خدمت دوستان در سازمان آمدم. آقای علی عسکری گفت: باید برای تغییر شرایط چابک و سریع اقدام می کردیم، اولین اقدام ما این بود که باید مرجعیت رسانه از طریق برنامه های شاخص حفظ شود. ما به قله ها کار داشتیم و باید غنی سازی اندیشه ای اتفاق می افتاد.
رئیس سابق صدا و سیما افزود: بحث مهندسی شبکه ها را سامان دادیم. دشمن بر این باور بود که صدا و سیما زمین خواهد خورد‌، در سال اولی که من آمدم ۱۰۰ شبکه ماهواره ای ایجاد شد و می خواستند سهم خود از افکار عمومی را بگیرند از سوی دیگر دولت پهنای باند را بدون برنامه افزایش داد.
آقای علی عسکری ادامه داد این شرایط رسانه ای و فشار های رسانه ای در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. تنها نیروی قوی که باید مقابل تهاجم های رسانه ای می ایستاد رسانه ملی بود. یک کناب۶۰۰ صفحه ای و ۲۰ کتاب دیگر هم راجع به آنچه انجام شد، تهیه شده است.

رئیس سابق صدا و سیما گفت: سریال سازی مهم ترین گونه رسانه ای جهان است زمانی که آمدم مجموعه سازی ما رو به رکود بود و در شبکه های ماهواره ای گفته بودند ما ۱۰۰ سریال با عوامل ایرانی می سازیم. تبلیغات و بازرگانی به شبکه های ماهواره ای رفته بود، ما در این باره مقابله کردیم و موفق شدیم.

رییس سابق رسانه ملی گفت: رسانه ملی در این دوران به رسانه ای توسعه محور و پیشرفت مدار تبدیل شد. آقای علی عسکری ادامه داد: به جریان افتادن مجموعه های موسی و سلمان از اتفاقات بسیار خوب بود که امیدوارم ادامه پیدا کند. در این دوران ۱۷۲ مجموعه تلویزیونی تولید و پخش شده است که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی گفت: تبدیل رسانه ملی به رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار از دیگر اتفاقات مهم این دوران بود. در زمانی که دشمن جریان تولید را هدف قرار داده بود، در شرایط جنگ نرم رسانه ای امید و نشاط و…را رسانه ملی در جامعه تزریق کرد و در زمینه دانش بنیان ها اتفاقات خوبی افتاد. رئیس سابق رسانه ملی گفت: حل معضلات نیرو های انسانی از دیگر اقدامات ما بود، در دوره ای در ۲۰ سال گذشته ۱۴ و ۱۵ هزار نفر به سازمان وارد شدند که تلاش شد وضعیت آنها ساماندهی شود،.در زمینه مسکن تمام افرادی که فرمشان سبز بود مسکن شان کلنگ خورده است.

دکتر علی عسکری افزود: جوان گرایی کار بزرگی بود که شروع کردیم و از تمام مدیران سازمان خواستیم جوانان مومن، انقلابی و خوش ذوق معرفی کنند. رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما گفتیم نه کسی را جذب و نه اخراج می کنیم اما نخبگان جذب خواهند شد و کار عظیمی اتفاق افتاد این ها نهال های هستند که در آینده کار های جهانی رقم خواهند زد.

آقای علی عسکری افزود: ۷دهم درصد بودجه دولت را برای سازمان گرفتیم و می خواستیم با تعامل بیشتر با مجلس انقلابی این میزان به ۱ درصد برسد. رئیس سابق رسانه ملی گفت: رهبر انقلاب گفتند در زمینه فضای مجازی فعالیت کنید و ما کار جانانه کردیم که تاسیس و فعالیت ساترا یکی از این دستاوردها بود. دکتر علی عسکری افزود: در رسانه ملی نهضت تولید محتوا اتفاق افتاده و یکی از نمونه های آن توفیق در انتخابات بود، تلویزیون تعاملی که قله آن تلویزیون با ۱۶میلیون ثبت نام از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: امروز تمام عمل کنندگان اقتصادی پشت صف هستند که قرار داد های میلیاردی ببندند که صدا و سیما آنها را تبلیغ کند.

رییس جدید رسانه ملی هم در این مراسم گفت: هیچ زمانی مثل امروز قهرمان و فرصت گفتگو نداشتیم و رسانه ملی باید مرز گستر و بین المللی باشد. دکتر جبلی گفت: ما امروز برای اینکه در تراز جغرافیای پیروز مقاومت باشیم برای عبور  از پیچ تاریخی نیاز به آرش هایی داریم که از جان خود بگذرند، نه اینکه اسب که نه یابوی تروآی دشمن باشند.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید مرز گستر و بین المللی باشد و همواره برای جهان حرف داشته است. میهن سر افراز ما در گام دوم مسیر روشنی دارد و فیلسوفان دنیا رویای ایرانی دارند.

دکتر جبلی گفت: امام عظیم و شان انقلاب، پس از فروریختن طاق کسری همان مکتبی که پیامبر گذاشتند را احیا کرد که از آن چمران ها بیرون آمدند،.هنر ما بازنمایی چشم انداز شیرین است. رئیس سازمان صدا و سیما گفت: راه دراز در بازنمایی زیبایی های جغرافیایی ایران باقی است، چه برسد به شکوه معرفتی، مردم ما امروز در جای جای میهن در حال آفرینش زیبایی ها و مهربانی ها هستند و ما نباید از این آهنگ عقب بیافتیم و باید این هویت را بیابیم و نمایش دهیم.

دکتر جبلی افزود: اگر هویت تاریخی دینی انقلابی خود را نفی کنیم به هیچ چیز دست نمی یابیم. هویت ما مزیت ما است. ما بزرگترین کنش‌گر اجتماعی هستیم و نباید منفعل باشیم. رئیس رسانه ملی گفت: امروز صدا و سیما با انبوه مطالعات روبرو است که به دنبال میدان می گردند، من افتخار می کنم از خانواده صدا و سیما هستم. دکتر جبلی گفت: از رهبر عزیز تشکر می کنم که بنده را مفتخر به اعتماد خود کردند و من را که عضوی از خانواده صدا و سیما بودم در این جایگاه گذاشتند.

رئیس صدا و سیما تاکید کرد: در این دوره از ظرفیت های نخبگان فرهنگی جوان  و تجربه بازنشستگان استفاده خواهد شد.

دکتر جبلی افزود:‌ سازمان صدا و سیما هم  تنظیم گر محتواست و باید سازمان شتابگر باشد و از ظرفیت ها استفاده کند. رئیس رسانه ملی گفت: صدا و سیما قرارگاه همه نیرو های فرهنگی است، همکاران پیشکسوتی که جامه بازنشستگی را به تن کردند در بخش نخبگان هستند و درهای صدا و سیما به روی آن ها باز است  و از همین امروز سامانه ای راه اندازی شده که امکان حضورشان است و از  تجربه انها استفاده خواهد شد. آقای جبلی گفت رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد و برنامه ای از این شاخصه ها تهی نباشد.