۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31175
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۴
  • ارسال توسط :
رسانه‌ها  مسئول اول تبیین در جامعه هستند
رسانه‌ها  مسئول اول تبیین در جامعه هستند

رسانه‌ها مسئول اول تبیین در جامعه هستند

عدالت خواهی ما نباید یاس آفرین و امیدآفرینی ما نیز نباید مطالبه گری را تعطیل کند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه استان قزوین که به همت سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد گفت: در شرایطی که عرب در جاهلیت بود خداوند اولین آیه‌های قرآن را با موضوع قلم و با عنوان «اقْرَأْ» نازل کرد. در همین سوره العلق، خدا قلم را با کرامت پیوند زده و گویا جوهره کرامت است که باید از قلم بر صفحه نقش ببندد. خدا با پیوند زدن قلم به کرامت به انسان فهماند که انسان اهل کرامت است و ساختار و شالوده او با کرامت ساخته شده و انسان نباید آن را گم کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کرامت پل ارتباط بین همه انسان‌ها است و هر انسانی با کرامت قائل شدن جذب می‌شود، تصریح کرد: خروجی کتاب قرآن نیز کرامت است. بی دین ترین انسان‌های دنیا اگر به محتوای همین آیه‌های اولیه قرآن نگاه بیندازد و فقط همین لایه‌های سطحی قرآن را ببیند ارادتمند این قرآن شده و عظمت آن را درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه باید کمک کنیم عنصر و اکسیر کرامت در جهان شکل بگیرد، اضافه کرد: آنچه از قاسم سلمیانی شهید سلیمانی با این عظمت ساخت کرامت او بود. اعتقاد دارم جناح‌های سیاسی فرصتی برای تضارب آرا هستند و منزوی کردن یک جناح و تک صدایی شدن جامعه روز مصیبت ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: عدالت خواهی ما نباید یاس آفرین باشد و امیدآفرینی ما نیز نباید مطالبه گری را تعطیل کند. باید التماس کنیم مطالبه گری در جامعه رواج پیدا کرده و باید دست جوانان مطالبه گر را بوسیده و فریاد آنان را بلند کنیم.

وی با بیان اینکه دو طایفه برای مردم خطر یاس آفرینی دارند، ادامه داد: مفسدان و افراد عدالت‌خواهی که ادبیات عدالت‌خواهی را نمی‌دانند برای امید در جامعه آسیب هستند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه به هر سلیقه و گرایش سیاسی در چارچوب انقلاب اسلامی احترام می‌گذاریم، اظهار کرد: همه به گردن هم بر اساس اصول و مبانی اسلامی حق اخوت داریم و باید تلاش کنیم از نفاق پرهیز کنیم.

وی عنوان کرد: همه باید جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب و همگانی جدی بگیریم و بدانیم عملکرد دیگران در جهاد تبیین باعث رفع تکلیف ما نخواهد شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ ترکیبی در برابر دشمن هستیم، افزود: دشمن تمام توان خود را برای ایجاد نارضایتی و به خیابان کشاندن مردم به میدان آورده و همه باید مراقب باشیم تا عامل دشمن نباشیم.در خطبه‌ها نیز تمام تلاش ما این است که در حالی که تریبون مردم باشیم، در مسیر خشنودی و دلخواه دشمن حرکت نکنیم.

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها مسئول اول تبیین در جامعه هستند، یادآور شد: باید فرصت‌ها و تهدیدهای آینده استان و همچنین کشور را ببینیم و در برنامه ریزی برای فردای بهتر استان به مسئولین کمک کنیم.