۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » رسانه ها » نظام سلامت
  • شناسه : 8673
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۴۷
  • ارسال توسط :
رسانه‌ها در حال حاضر بزرگ‌ ترین حامی مردم هستند
رسانه‌ها در حال حاضر بزرگ‌ ترین حامی مردم هستند

رسانه‌ها در حال حاضر بزرگ‌ ترین حامی مردم هستند

مردم باید در کمپین‌های اجتماعی به همدیگر کمک کنند

دکتر مجید رضاییان –  پژوهشگر ژورنالیسم

این روزها بیماری کرونا دل نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و بازار شایعه در این باره داغ است. بنابراین در این زمان باید دو نوع اطلاع‌ رسانی انجام شود. یکی اطلاع‌ رسانی رسمی و دومی کمپین‌های مدنی . در اطلاع‌ رسانی رسمی ما باید بدانیم همه چیز به نوشتن « وی گفت » و « وی افزود » خلاصه نمی‌شود و منابع خبری به راحتی اطلاعات مورد نظر را در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌دهند. به همین علت کار خبرنگار این است که اطلاعات مورد نظر را جست و جو و کشف کند . چراکه کرونا به مسأله خطرناکی تبدیل شده و باید از گسترش این فاجعه جلوگیری کرد .

 این اتفاق هم تنها با یک حرکت ملی و انتشار اخبار تولیدی امکانپذیر است. در مورد کمپین‌های مدنی هم باید گفت که در این برهه زمانی ضروری است مردم آرامش خود را حفظ کنند. نکات آموزشی لازم به همه ارائه شود و از همه مهم‌تر مسئولان از پنهان کاری پرهیز کنند. هم چنین باید بدانیم که می‌توانیم جلوی این ویروس را مانند ایبولا یا سارس بگیریم واین کار سختی نیست.

نهادهای مدنی و کمپین‌های اجتماعی در این زمینه خیلی مؤثر هستند. باید از شایعه پراکنی در این زمینه جلوگیری کرد و به مردم آموزش داد که اخبار ناموثق و منفی را از خود دور کنند. منظور از مقابله با کرونا تلاش‌هایی است که به پیشگیری منجر شود. رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی‌ها باید خبر دقیق بیاورند و به مسئولان بفهمانند که جامعه نیاز به اخبار دقیق دارد. پس از این که تمام این اقدامات انجام شد ؛ یعنی اطلاعات دقیق به مردم داده شد و کتمان‌ها کاهش یافت مردم باید در کمپین‌های اجتماعی به همدیگر کمک کنند و مطمئن باشند که موفق می‌شوند.

 پس این روزها باید به جای این که بحران درست کنیم یاد بگیریم با بحران درست رفتار کنیم و بدانیم که رسانه‌ها در حال حاضر بزرگ‌ ترین حامی مردم هستند و باید خود را در این زمان نشان دهند.