۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 16496
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
  • ارسال توسط :
رسانه‌ها باید  منابع خبری خود را با دقت انتخاب کنند
رسانه‌ها باید  منابع خبری خود را با دقت انتخاب کنند

رسانه‌ها باید منابع خبری خود را با دقت انتخاب کنند

نهادها و دستگاه های اجرایی ملزم به معرفی سخنگو یا رابط رسانه ای شدند

با مصوبه شورای اطلاع رسانی استان قزوین نهادها و دستگاه های اجرایی ملزم به معرفی سخنگو یا رابط رسانه ای شدند.

به گزارش ” وقایع خبری ” محمد حسین اسماعیلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که رسانه‌ها باید منابع خبری خود را با دقت انتخاب کنند گفت: در همین راستا باید دستگاه‌های اجرایی، افرادی را به عنوان منابع خبری معرفی کنند تا از سوی شورای اطلاع رسانی استان به اطلاع رسانه‌ها برسد .
وی در توضیح این مصوبه گفت: با توجه به اینکه مدیران نهادها و دستگاههای اجرایی موظف به پاسخگویی به رسانه ها هستند می بایست در جهت شفافیت و اطلاع رسانی دقیق، نسبت به معرفی سخنگو و یا هر یک از مدیران و معاونین خود برای انجام مصاحبه و قرار دادن اطلاعات دستگاه به رسانه ها و خبرگزاری ها اقدام نمایند و به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی) معرفی نمایند. در این راستا افرادی غیر از افراد معرفی شده حق مصاحبه از طرف دستگاه با رسانه ها را ندارند.
اسماعیلی ادامه داد: مقرر شد کلیه رسانه های استان نیز جهت دریافت اطلاعات صرفاً با سخنگو و یا مدیر کل و یا افراد معرفی شده رسمی دستگاه مصاحبه نمایند.
 وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برای جلوگیری از گمانه زنی در حوزه رسانه باید برای شفاف سازی و اطلاع رسانی پروژه‌های مهم خود اقدام کنند و زمینه تولید و انتشار اخبار را در آن حوزه فراهم نمایند                                            

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین در پایان یادآور شد: رسانه‌ها هم لازم است در صورت مصاحبه رسمی با یک مدیر و مسوول دستگاهی، موضوع را به اطلاع مدیر برسانند و تکذیبیه‌ها و جوابیه‌های دستگاه‌های اجرایی استان را نیز طبق قانون مطبوعات چاپ و منتشر کنند.