۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 3067
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس
رسانه‌های استان نمایندگان را مؤاخذه کنند
رسانه‌های استان نمایندگان را مؤاخذه کنند
محمدحسین شفیعی‌ها:

رسانه‌های استان نمایندگان را مؤاخذه کنند

آقایان و خانم‌ نماینده باید پاسخ‌گوی وضعیت فرهنگی پیش‌آمده در استان باشند

محمدحسین شفیعی‌ها، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنده ریشهٔ مشکلات و حاشیه‌های تمام‌نشدنی که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین جریان دارد را در وزارت‌خانهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بینم.

وی افزود: وزارت‌خانه دچار یک جریان معیوب و بیمار است، طبیعی است وقتی کسی بیمار شد انتخاب‌ها و گزینش‌هایش نیز دچار اعوجاج و ناراستی است و از سلامت برخوردار نخواهد بود.

شفیعی‌ها وضعیت فرهنگ و هنر کشور را تأسف‌بار خواند و ادامه داد: اگر فرهنگ و ارشاد ما دچار این مصیبت تلخ و وضعیت دردآور شده است، علتش را ابتدا باید در پایتخت و در وزارت‌خانه جستجو کرد؛ علت دوم نیز کسانی هستند که در داخل استان در گزینش‌ها و پیشنهادها دخیل بوده‌اند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: متأسفانه چنین جریان معیوبی از سال ٩٢ در وزارت‌خانه حاکم شده و با تغییر متعدد وزراء قدرت بیشتری نیز پیدا کرده است؛ بدیهی است رئیس‌جمهور باید پاسخ‌گوی وضعیت کنونی فرهنگ و هنر باشد.

شفیعی‌ها وضعیت همهٔ استان‌ها را از منظر فرهنگی زیان‌دیده اعلام کرد و گفت: طبق اطلاعاتی که بنده کم‌وبیش از سایر استان‌ها دارم، وضعیت آن‌ها نیز در مباحث فرهنگی نامناسب است، اما گویا استان قزوین وضعیت وخیم‌تری دارد و جابه‌جایی‌ها در آن بیشتر بوده‌ است .

وی عنوان کرد: وزرای مربوطه نیز در این زمینه باید پاسخ‌گو باشند که چرا گزینش‌هایی که داشته‌اند این‌گونه از آب در آمده‌اند و چرا این وضعیت پیش می‌آید که امروز جامعهٔ فرهنگی و هنری ما تا این اندازه محروم مانده و خسران دیده است.

وی اعلام کرد: بی‌شک افراد و مقاماتی که به‌وجود آورندهٔ وضعیت فعلی شده‌اند باید پاسخ‌گوی این مسائل باشند، اگر هم در این دنیا پاسخ‌گو نباشند یقیناً در آن دنیا مؤاخذه خواهند شد و جزای بی‌تدبیری‌های خود را خواهند دید.

نمایندگان مجلس باید از مردم عذرخواهی کنند

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در رابطه با مسؤولیت نمایندگان استان در رابطه با مسائل فرهنگی گفت: آقایان و خانم‌های نماینده باید پاسخ‌گوی وضعیت فرهنگی پیش‌آمده در استان باشند؛ این‌ها در هر مسئله‌ای دخالت می‌کنند، جایی‌که مشکل پیدا می‌شود خودشان را کنار می‌کشند و جایی که احیاناً موفقیتی به‌دست می‌آید گریبان چاک می‌کنند که آن موفقیت را به نام خود ثبت کنند.

وی افزود: اگر نمایندگان در جریان فرهنگی استان دخیل بوده‌اند، که البته بی‌شک دخیل هستند، اکنون باید  به مردم پاسخ بدهند که چرا این انتخاب‌ها را داشته‌ و یا تأیید کرده و چنین وضعیتی را به‌وجود آورده‌اند، در ثانی باید به‌خاطر وضعیت به‌وجود آمده از مردم عذرخواهی کنند.

شفیعی‌ها عنوان کرد: این نمایندگان چند ماه بعد دوباره می‌خواهند  از مردم رأی بگیرند؛ بنابراین اگر مدعی هستند که موافق این اتفاقات نیستند، موظفند در هنگام گزینش‌های غلط وزارت‌خانه جلوی آن‌ها بایستند، زیرا این‌ها نمایندهٔ مردم هستند و باید از منافع مردم و منافع هنرمندان و اهل فرهنگ دفاع کنند، اگر گزینهٔ ضعیف و یا اشتباهی توسط وزارت‌خانه انتخاب می‌شود، نمایندگان نباید با سکوت خود آن را تأیید کنند تا تفسیرهای جانبی فراهم شود که منافعی در این سکوت وجود دارد.

رسانه‌ها باید به‌طور جدی وارد عمل شوند

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در رابطه با نقش رسانه‌ها در پاسخ‌گویی نمایندگان مجلس به مردم عنوان کرد: بنده معتقدم با توجه به این‌که در ایام نزدیک شدن به انتخابات مجلس قرار داریم زمان مناسبی است که رسانه‌های استان نمایندگان را مؤاخذه کنند و از آن‌ها بخواهند که بدون فرافکنی به مردم پاسخ بدهند.

وی اظهار کرد: از مقامات دولتی به‌دلیل کارگزار دولت بودن انتظار نمی‌رود مقابل گزینش‌های غلط دولت بایستند، هرچند اگر دین و ایمان محکمی باشد چنین رویه‌ای جایز نیست؛ مانند استاندار اسبق، آقای روزبه، بسیار نادر است که ایستاد و تاوان مقاومت خود را نیز با برکناری دریافت کرد.

شفیعی ها ادامه داد: نمایندگان مردم باید مستقل عمل کنند و نمایندهٔ منافع مردم باشند؛ به‌عقیدهٔ بنده در این برهه از زمان لازم است رسانه‌ها و نخبگان جامعه وارد عمل شوند و افرادی‌که در  انتخاب های اشتباه دخیل بوده‌اند را بازخواست کنند.

وی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه جایگاه بالایی دارد ولی متأسفانه در این سال‌ها به‌دلیل این‌که هیچ تحول جدی در آن صورت نگرفته، به حاشیه رفته است؛ یکی از علت‌های این مسئله همین گزینش‌های غلط است، زمانی‌که انتخاب‌ها درست نباشد طبیعی است مجموعه به‌صورت درست مدیریت نمی‌شود.

این فعال سیاسی در پایان گفت: همه چیز وابسته به مسائل مالی نیست که مسؤولین بیایند کم‌کاری‌های خود را به بی‌پولی دولت و مجموعه‌ها نسبت بدهند، بلکه گاهی انتخاب‌های غلطی که به‌دلیل تعصب‌های سخیف سیاسی و گروهی است باعث می‌شود جریان فرهنگ و ارشاد به انحراف برود، لذا بنده معتقدم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جریانات به‌شدت زیر سؤال هستند و باید پاسخ‌گوی مردم بوده و به‌خاطر این خطاهای فاحش از آنان عذرخواهی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.