۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 31406
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • ارسال توسط :
رای پرونده ویلموتس صادر شد
رای پرونده ویلموتس صادر شد

رای پرونده ویلموتس صادر شد

رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: رای پرونده مارک ویلموتس به نفع ایران صادر شد.

صفی الله فغانپور درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس گفت: در کمیته انضباطی فیفا ایران محکوم به پرداخت ۶ میلیون یورو به مارک ویلموتس شد. بعد از این قضیه نگرانی‌های زیادی ایجاد شد و همه فکر می‌کردند که ممکن است در دیوان داوری ورزش (CAS) هم محکوم شویم، اما اینگونه نشد و موفقیت بزرگی برای ایران به دست آمد. تنها پرونده‌ای که در طول این سال‌ها موفق شدیم، همین پرونده ویلموتس است که در دادگاه حکمیت ورزش بود و رای آن شکسته شد.

او افزود: اصل شکایت مبلغی بالاتر از ۶ میلیون یورو بود که به علاوه پنج درصد تأخیر در مجموع به ۱۲ میلیون یورو می‌رسید. الان دادگاه عالی ورزش پرونده را نقض و تبدیل به کمتر از ۳ میلیون یورو کرده است. به هر حال این اتفاق موفقیت بسیار بزرگی برای فدراسیون فوتبال ایران است چرا که الان باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی قابل توجه نیست.

فغانپور درباره اینکه آیا این رأی ویلموتس قطعی و رسمی است؟ بیان کرد: بله رأی صادر شد و احتمالاً همین هفته هم اعلام می‌شود. این حرفی که زدم قطعی است و باید موفقیتی را که در دادگاه عالی ورزش کسب کردیم تبریک بگویم.

بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جدا شدن کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال ایران، مارک ویلموتس در سال ۱۳۹۸ به جای او سرمربی تیم ملی ایران شد. او در مدت کمتر از ۶ ماه سرمربی ایران بود و قبل از کسب ۲ باخت مقابل بحرین و عراق در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مبلغ ۲ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال دریافت کرد. به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال ویلموتس در مدت کوتاهی که در تیم ملی حضور داشت حداقل ۵ میلیون یورو از ایران به دست آورده است.