۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 16215
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
  • ارسال توسط :
راه شهدا الگوی امید بخش زندگی فردی و اجتماعی است
راه شهدا الگوی امید بخش زندگی فردی و اجتماعی است

راه شهدا الگوی امید بخش زندگی فردی و اجتماعی است

خدا به ما می‌آموزد از علمی که هیچ نفعی برای ما ندارد باید دوری کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در برنامه سروش آسمانی شبکه قزوین، با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم زکریا شیری، راه شهدا را الگوی امید بخش زندگی فردی و اجتماعی دانست.

امام جمعه قزوین، حل دغدغه‌های معیشتی را اولویت اول مسئولان دانست و گفت: راه حل این مشکلات، نه حاشیه سازی و نه رابطه با آمریکاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه زنده تلویزیونی با تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در ایامی قرار داریم که شهید بزرگوار مدافع حرم شهید ذکریا شیری، عطر شهادت و ایثار و فداکاری را در استان ما منتشر کرده است و امیدواریم بتوانیم از سیره نبی مکرم اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و شهدا که پیروان راستین انبیا و ائمه هستند الگو بگیریم.

وی افزود: شهید شیری هم جوانی بود که می‌توانست دوره جوانی خود را به خوشگذرانی و زندگی دنیایی بگذراند، اما این دوره را به جهاد در راه خدا و در سوریه اختصاص داد. شهید سلیمانی نیز تمام دوران عمر و جوانی خود را تا آخرین لحظه به جهاد در راه خدا و حمایت از مستضعفان عالم گذراند، این عزیزان الگو‌های راه زندگی ما هستند.

وی بیان کرد: موضوع بعدی روایتی از رسول اکرم (ص) است که در آن آمده در روز قیامت از ما سوال می‌شود دانشی که آموختی چه کاربردی در زندگی تو داشته است؟ این آموخته‌های تو کجا به کار مردم آمد؟ گاهی ما سالیان زیادی از عمر خود را به علمی می‌گذرانیم که هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، خدا به ما می‌آموزد از علمی که هیچ نفعی برای ما ندارد باید دوری کنیم مومن از علمی که نفعی ندارد به خدا پناه می‌برد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: بعضی‌ها که اسم پیروی از اهل بیت (ع) را دارند، اما فتنه‌هایشان از دجال هم برای جامعه اسلامی بیشتر است، به دشمنان دل می‌بندند و به دشمنان اسلام تکیه می‌کنند؛ آن‌ها با دوستان بداخلاقی می‌کنند و نسبت به دشمنان خوش خلق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: متأسفانه امروز برخی نجات کشور را به رابطه با آمریکا گره زده اند و جامعه را دچار شبهه کرده اند که شاید واقعا رفع مشکلات ما در کمک گرفتن از آمریکاست و باید این ارتباط شکل بگیرد در صورتی که این عده ذلت پذیری را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام حسن (ع) با شناختی که از مردم دوره خود داشتند مجبور به پذیرش صلح تحمیلی شدند؛ باید بدانیم که معصومان با توجه به مصلحت‌های اجتماعی و جامعه خود تصمیم می‌گرفتند و امام حسن (ع) با مشاوره امام حسین (ع) در دوره خودشان تصمیم به صلح اجباری گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم ما با توجه به سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در کشور خود عمل می‌کنیم. دفاع مقدس ما به تاسی از سیره رسول اکرم (ص) و عمل به قرآن بود، دفاع از حرم و مقاومت اسلام عمل به رهنمود‌های ائمه (ع) بود، اگر غیر از این باشد این حرکت‌ها مشروعیت سیاسی و اجتماعی ندارد و حرکت ما منشا قرآنی باید داشته باشد و امروز هم با رهبریِ مقام معظم رهبری تمام حرکت‌های ما منشا قرآنی و دینی دارد.