۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29995
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۴۷
  • ارسال توسط :
راهپیمایی روز قدس به صورت ویژه برگزار شود
راهپیمایی روز قدس به صورت ویژه برگزار شود

راهپیمایی روز قدس به صورت ویژه برگزار شود

مروز قدرت سپاه به قدری می‌باشد که سایه آن بر سر مستضعفان کشور و جهان گسترده است.

وقایع خبری/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  شهر قزوین، ضمن دعوت از مردم استان جهت حضور در راهپیمایی روز قدس در هفته آینده،گفت: باید تلاش کرد تا نابودی رژیم صهیونیستی سرع بخشیده شود .

راهپیمایی روز قدس به صورت ویژه برگزار شود

صهیونیست‌ها با شعار نظم نوین جهانی شروع به ظلم و فساد کردند و امروز که ایران با دستاورد‌های موشکی به جای سنگ در مقابل آن‌ها ایستاده است، به دور خود حصار کشیده اند.

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود، با تاکید بر حمایت از تولید داخل، افزود: از مسولانی که سوژه به دست دشمنان می‌دهند گلایه داریم و باید بر اساس سفارش مقام معظم رهبری حمایت از تولیدات داخل مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سپاه پاسداران، شجره و یادگار امام راحل است و امروز قدرت سپاه به قدری می‌باشد که سایه آن بر سر مستضعفان کشور و جهان گسترده است.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی و زمین پاک با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: در آیین‌های دینی به حفظ محیط زیست اشاره‌های بسیاری شده است و فراموش نکنیم که مسلمانان پاکیزه‌ترین اقشار هستند.

در روز جهانی زمین پاک لازم و ضروری است که به پاک بودن زمین از بعد معنوی آن نیز توجه شود، چون زمینی که با ظلم و جور پر شده و آدم کشی می‌شود، باید از ظلم و بدی پاک گردد.

وی با اشاره به حملات تروریستی اخیر در کشور افغانستان، بیان کرد: این حملات تروریستی محکوم است و ظلم‌هایی که این روز‌ها در مدارس و مساجد افغانستان روا شده است باید خاموش شود.

هرچند که دولت افغانستان وظیفه دارد که امنیت افغانستان را تضمین کند، اما ایران نیز در قبال جنایت‌هایی که به کشور‌های همسایه اش می‌شود، مسوول است و از تروریست‌ها باید انتقام گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ بهایی در پنجم اردیبهشت ماه، افزود: این سالروز مصادف با روضه معمار شده که برای شهری که مهد هنر اسلامی و معماری بوده، بسیار حائز اهمیت است، چون قزوین در علم معماری دارای سرمایه‌های بی بدیلی می‌باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به شکست حمله آمریکا در طبس اشاره کرد و تصریح کرد: یادآوری این روز نشانگر اقتدار کشور است و باید بابت آن خدا را شاکر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش عبادت در تعالی روحی و معنوی انسان، گفت: عبادت انسان را به تقوا می‌رساند و روزه یکی از این عبادت‌ها است که بنیان تقوا را در ذات بشر تقویت می‌کند.

وی با اشاره به ایام منتهی به شهادت امام علی(ع)، افزود: امیر المومنین، بزرگترین شخصیت شجره طیبه تقوا در عالم هستی است و زندگینامه این بزرگوار تماما تفسیر تقوا می‌باشد و کسی که محبت امام علی(ع) را نچشد، معنی و تفسیر زندگی را درک نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه با بیان وصیت نامه امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی همواره شیعیان را به تقوا سفارش کرده و اخلاق خوش و نیکو و همچنین سیره خوب از خصوصیات یک انسان با تقوا است که همواره باید سرمشق قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، روزه داری برای فیض بردن از عالم تقوا است، اضافه کرد: یکی از شب‌های احیا را گذرانیدم و در شان و منزلت شب قدر هرچه بگوییم کم است و باید تلاش کنیم تا استفاده مفیدی از شب‌های احیای بعدی داشته باشیم.

تعداد زیادی از فرشتگان خدا در شب قدر به زمین نازل می‌شوند تا دعا‌های انسان‌ها را مستجاب کنند، در شب قدر باران رحمت الهی به برکت وجود امام علی (ع) نازل می‌شود و استجابت دعا در این شب‌ها بسیار تاکید شده است.

باید آینده جهان، آینده تحقق ایده آل‌های امیر المومنین باشد و باید در این مسیر همه توان خود را به کار بگیریم.