۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری
  • شناسه : 18537
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
  • ارسال توسط :
رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مسئول  مستقیم ترور سردار شهید سلیمانی هستند
رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مسئول  مستقیم ترور سردار شهید سلیمانی هستند

رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مسئول مستقیم ترور سردار شهید سلیمانی هستند

شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخاری برای مردم ایران، مسلمانان انقلابی و ملت‌های منطقه بود.

وقایع خبری– دکتر حسن روحانی در سخنان خود در نشست امروز هیئت دولت افزود: بعضی فکر می‌کنند شهید سلیمانی فقط یک شجاع کم نظیر بود؛ اما فقط بحث شجاعت نبود و درایت او نیز کم نظیر بود.

وی ادامه داد: در سال‌های ۷۶ و ۷۷ با حاج قاسم سلیمانی ملاقات‌های هفتگی داشتیم و مشخص بود که او با درایت بود. شهید سلیمانی یک افتخار ملی برای ایران و ملت‌های منطقه است. آن‌ها خواستند قهرمان ملی را از ما بگیرند، اما اشتباه کردند و قهرمان ملی ما تبدیل به قهرمان ابدی شد. رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مسئول مستقیم ترور سردار شهید سلیمانی هستند و حق مردم ماست که انتقام خون سردار سلیمانی را بگیرند.

  آقای حسن روحانی با اشاره به پایان سال ۲۰۲۰ میلادی و شیوع کرونا در این سال، افزود: سال گذشته میلادی برای جهان با سختی سپری شد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه همچنان کرونا به عنوان یک مشکل بزرگ در پیش روی جهان است، اظهار داشت: باید تلاش شود تا از این مشکل فاصله بگیریم و آن روزی که بشود آن را روز اعتماد عمومی برای پایان کرونا قرار داد، هنوز نامشخص است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه خوشحالیم که کادر درمان، مردم و همه نیرو‌هایی که در صحنه هستند، بسیج، سپاه و سایر نیرو‌ها با همه توان و امکانات وارد صحنه شدند، گفت: از وزارت بهداشت و کمیته‌هایی که در این زمینه فعال بودند، تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سال میلادی ۲۰۲۰ که فردا تمام می‌شود، با یک غم و درد بسیار بزرگ مواجه شدیم و آن شهادت سردار بزرگ ما با یک ترور وحشیانه توسط مقامات آمریکایی بودیم که در رأس آن رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور قرار دارند و مسئول اصلی این جنایت هستند؛ البته دیگران هم در این جنایت سهیم هستند و ملت ما دست از آن‌ها نخواهد کشید.
روحانی با تاکید بر اینکه حق مردم ایران است بابت خون عزیزشان انتقام بگیرند، تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی ایران، ملت‌های منطقه، استقلال کشورها، ملت‌های بزرگی که در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم ایستادند، بود.
رئیس جمهور ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند داعش حکومت منطقه را بر عهده بگیرد؛ داعش یعنی یک مشت مزدور صهیونیست‌ها و آمریکایی ها. وقتی داعش زخمی می‌شد صهیونیست‌ها آن‌ها را می‌بردند و مداوا می‌کردند. وقتی اسلحه می‌خواستند رژیم اسرائیل به آن‌ها اسلحه می‌داد.
روحانی با اشاره به این که نفع اول ناامنی در منطقه را صهیونیست‌ها می‌برند، ادامه داد: بعد از صهیونیست ها؛ آمریکایی‌ها نفع می‌برند. اینکه عراق، سوریه، لبنان و یمن و افغانستان ناامن باشد چه کسی سود می‌برد جز صهیونیست ها؟
رئیس جمهور افزود: تمام کشور‌های منطقه از ناامنی و مستقل نبودن ضرر می‌کنند. این‌ها می‌خواستند از یک مرد بزرگی که روبروی این‌ها با درایت می‌ایستاد را از بین ببرند.
آقای روحانی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند سردار شهید سلیمانی یک فرد شجاع کم نظیر بود، گفت: بله شجاع و کم نظیر بود، اما تنها شجاعت و شهامت نیست، درایت مهم است.
رئیس جمهور با بیان اینکه از سال ۶۲ سردار سلیمانی را می‌شناختم و در بیست و چند سال گذشته هم تقریباً هفتگی همدیگر را در یک مقطعی می‌دیدیم، افزود: در دوران ریاست جمهوری هم ملاقات‌های ما در زمینه‌های مختلف زیاد بود.
آقای روحانی در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل تحلیل و تدبیر بود و سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه معتدل بود؛ نه چپ و نه راست بود و هیچ جناحی نمی‌تواند سردار سلیمانی را از خودش بداند. شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخاری برای مردم ایران، مسلمانان انقلابی و ملت‌های منطقه بود.
رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها خواستند قهرمان ملی ما را بگیرند، اما به نظر من اشتباه کردند و این قهرمان ملی ما تبدیل به یک قهرمان ابدی شد و برای همیشه در تاریخ ما شهید سلیمانی ماندگار شد.
آقای روحانی درپایان افزود: سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس به صورت شبانه روزی در تلاش بود و بعد برای امنیت منطقه شرق و مرز‌ها و بعد برای مسائل منطقه و کمک به ملت‌های مسلمان در منطقه تلاش می‌کرد.