۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 15269
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۳۳
  • ارسال توسط :
دین مبین اسلام به حقوق کودک احترام می گذارد
دین مبین اسلام به حقوق کودک احترام می گذارد

دین مبین اسلام به حقوق کودک احترام می گذارد

دست اندرکاران برنامه های روز جهانی کودک نگاه ویژه ای به کودکان کار و خیابانی داشته باشند .

مرور تاریخ اسلام به خوبی بیانگر این است که دین مبین اسلام به حقوق کودک احترام می گذارد و کودکان را در جایگاه رفیعی قرار داده است .

صدیقه ربیعی ، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در سومین جلسه کارگروه شهر دوستدار کودک که با حضور سیده منیره قوامی و مهدیه السادات قافله باشی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ؛ سیاوش طاهرخانی ، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری قزوین در تالار مفاخر برگزار شد ، با بیان مطلب فوق افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به حقوق مسلم کودکان توجه ویژه ای شده است که اگر همین موضوع را با مفاد قوانین بین المللی و معاهدات جهانی مقایسه و مورد بررسی قرار دهیم به خوبی به این نکته پی خواهیم برد که کشور ایران درحوزه کودک وحقوق کودکان موفق بوده است .

وی با تقدیر از پیگیری های شهرداری قزوین در اجرای برنامه های ” روز کودک ” و طرح ” غنچه های شهر” تصریح کرد: شهرهای دوستدار کودک باید به دنبال ایجاد زیر ساخت های مشارکت کودکان در مسائل شهری و سهیم دانستن آنان در حوزه مدیریت شهری باشد که در این خصوص می توان گفت که مجموعه شهرداری قزوین بسیار موفق عمل کرده است .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به همه گیری و شیوع بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: شهرداری قزوین می تواند با حمایت استانداری و با همکاری و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان ضمن توجه ورعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ؛  برنامه های مفرح شاد و سرگرم کننده ای را برای کودکان و خانواده ها ی آنان تهیه و تولید کرده و ازطریق فضای مجازی به نمایش گذارد .

ربیعی با اشاره به حرکت خوب شهرداری قزوین در راه اندازی خانه ” کودکان کار ” تصریح کرد : دست اندرکاران تهیه وتولید برنامه های روز جهانی کودک باید نگاه و توجه ویژه ای به کودکان کار و کودکان خیابانی داشته باشند و در این بخش می توانند از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سمن های فعال در حوزه مسائل کودکان ونوجوانان  استفاده و بهره برداری نمایند .

وی درپایان گفت: امیدوارم دولت با ارائه طرح ها و بسته های حمایتی خود از خانواده های کم درآمد  ، زمینه رشد و بالندگی  تمامی کودکان را در محیط های آموزشی، ورزشی و تفریحی در تمام نقاط شهری و روستایی کشور فراهم آورد  .