۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » امام و رهبری » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 8375
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
  • ارسال توسط :
دیداری یادآور دیدار با ابراهیم خلیل
دیداری یادآور دیدار با ابراهیم خلیل

دیداری یادآور دیدار با ابراهیم خلیل

به برکت لیلۀ قدر خاتم الانبیا، دیداری نصیب اهل قدر می‌شود که یادآور دیدار با ابراهیم خلیل الرحمان بت‌شکن است

روز دیدار حضرت آقا با مادحین آل الله، بهترین نوع فیض مهیا است. هم ذکر هست هم ذاکر و هم مذکور، و نعمت و موهبتی از این بالاتر نمی‌شود. شراب طهور زیارت حضرت نایب الامام فرصتی استثنایی برای جویندگان راه حقیقت است.

حاج محمد نبوی، مداح اهل‌بیت، در یادداشتی به‌مناسبت دیدار ستایشگران اهل‌بیت با مقام معظم رهبری نوشت:

روز بیستم جمادی‌الثانی هر سال برای مادحین اهل‌بیت روزی پربرکت و به‌یادماندنی است. روز ولادت حضرت زهرای اطهر (سلام‌الله‌علیها) با همۀ مناسبت‌های طول سال، برای جمعی که خود مناسبات مناسبت‌ها را به عنوان شعائر دینی پردازش می‌کنند روزی متفاوت است.

گویی از سحر روز ولادت مادر سادات، هاتفی ندا سر می‌دهد امروز روز بیعت و میثاق است. روز تجلی هیبت زهرایی رهبری فرزانه که دیدارش، دیدار ابرار محسوب می‌شود.

بنیانگذار نظام اسلامی کلامی از جنس نور دارند، آنجا که می‌فرمایند: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. اگر این کلام  ملکوتی خوب دریافت شود، باید گفت کلام ولی فقیه، همان کلام رسول الله است، نگاه او نگاه رسول الله و فرمانش فرمان رسول الله و نصیحتش نصیحت رسول الله است. بعد از ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام، دیدار حضرت آقا را می‌توان دیدار با رسول الله دانست.

۱۴۰۰ سال پیش رسول خدا با کلام خدا، مشام جان‌ها را نوازش داد و بعد از ۱۴۰۰ سال در عصر غیبت که دست بشر از دامان امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) کوتاه است، به برکت لیلۀ قدر خاتم الانبیا، دیداری نصیب اهل قدر می‌شود که یادآور دیدار با ابراهیم خلیل الرحمان بت‌شکن است، یاد آور کلام روح‌بخش کلیم الله است، یادآور شفا با دم مسیحایی عیسی بن مریم است، یادآور شوکت شریعت نبوی و صولت طریقت حیدری است.

روز دیدار ستایشگرانی است که می‌توانند با گوش جان سپردن به  فرمایشات پدرانه و مشفقانۀ کسی که علم اسلام در دست اوست، مسیر ذاکری را در پیش گیرند. فرمایشات آقا همه از جنس نور است و کلام نور همان ذکر است. ذکر را ذاکر درک می‌کند چون هدفش سیر به سمت مذکور است. روز دیدار حضرت آقا با مادحین آل الله، بهترین نوع  فیض مهیا است. هم ذکر هست هم ذاکر و هم مذکور، و نعمت و موهبتی از این بالاتر نمی‌شود. شراب طهور زیارت حضرت نایب الامام فرصتی استثنایی برای جویندگان راه حقیقت است.

البته اگر قدر بدانیم…

قدر بدانیم تا در صدر نشینیم.

خدا وجود نازنینش را سلامت بدارد.

اللهم احفظ و اید و النصر قائدنا